Dop bilder :D

Jag verkar inte förstå att jag inte ska ta på mig mer än en sak per dag. Torsdagens fiasko på öppna var mer än nog bevis för det. Dock verkar det inte som att min hjärna förstått detta.

Gårdagen gick vi upp rätt tidigt. Älskling skulle jobba, stackarn, en dag helg - lördangen då det var dop och fullt upp från morgon till kväll. Kan tänka mig hur utvilad han var när han åkte på jobbet. Jag kände mig rastlös och bestämde date med C på stan. En liten baktanke hade jag allt. Kjolen och sjalen skulle lämnas tillbaka och jag hade kvar en rabatt - tag 3 betala för 2 på barnkläder på H&M. Så bra rabatt har jag nog aldrig fått därifrån. Det var dessutom sista dagen den gällde. Jag visste precis vad jag skulle köpa för den med. Så jag packade ihop vagn och barn i bilen (jag var alldeles för sen för att hinna gå) och körde ner till stan. Sisådär 5 minuter sen. Jag fattar inte hur jag lyckas. Jag är ALLTID sen. Nu hade jag tom plussat på en kvart på den först bestämda tiden för att jag inte skulle bli sen. Det hjälpte föga. Väl på HM hittade jag allt i rätt storlek - kors i taket - så tur brukar jag aldrig ha. Detta är vad vi kom hem med :D Lillan kommer va sötast i sommar :)




Lite naivt trodde jag faktiskt att fler affärer skulle vara öppna. Så var inte fallet. Vi blev därför inte speciellt långvariga på stan. Jag passade på att lura med C på babyproffsen istället. Tänkte kolla vilka bilbarnstolar dom hade kvar i nedsatt pris. Det fanns två att välja mellan och dom var rätt dyra fast dom var nedsatta. Så jag tappade lusten. Istället åkte vi hem till C för fika och dopbilder. Hon var nämligen min fotograf på dopet. Vi tittade igenom alla bilder - drygt 200 st. Jag känner mig mycket nöjd med reslutatet. En av dom kommer definitivt användas till tackkorten. Hon var snäll och brände ut alla på skiva så jag fick med mig dom hem.

Jag och älskling hade bestämt att vi skulle storhandla. Så när vi kom hem var han redo att åka till maxi. Jag var redan då lite spak efter allt rännande runt stan. Dessutom hade jag inte ätit mer än 2 bullar på hela dagen. Därför blev det donken till middag. Sämre service har jag inte sett maken till. Det tog närmare 20 minuter för oss att få maten och då hade vi 2 personer framför oss i kön. Det borde ju inte ens få kallas snabbmat restaurang. Aldrig mer säger jag. Jag begriper inte heller varför vi envisas med att äta på donken på maxi eftersom dom har det absolut sämsta utbudet.
Själva handlingen gick väldigt smidigt och smärtfritt. Lillan fick åka kundvagn för första gången. Lite vingligt men väldigt kul tyckte hon.
På kvällen däckade både jag och älskling i soffan efter alla dagens bravader. Han lite mer sliten än mig misstänker jag. Behöver jag nämna att det blev en tidig kväll ;)

Idag vaknade vi strax efter 10. Då hade älskling redan varit uppe minst en timme. Jag förstår inte hur han orkar. Vi hade bokat om tvättiden tills idag (eftersom vi aldrig hade hunnit tvätta i fredags). När vi tvättar brukar vi städa. Så blev det även idag. Egentligen hade jag velat ta fönstren och blommorna med men det får bli en annan dag.
Eftersom vi inte tvättat på dryga veckan var det väldigt mycket tvätt. Det var på håret att vi fick med allt. Jag inkräktade tom 30 min på den som bokat tid efter oss för att hinna torka det sista. Det blev ändå inte tort. Så nu hänger det kläder lite här och där här hemma. Mitt i allt detta behövde lillan sova så jag skickade ut älskling med henne i vagnen och ställde mig för att förbereda middagen. Den behövde vara klar innan han for på jobbet så han skulle ha något att äta. Raggmunkar med stekt bacon och lingonsylt stod på matsedeln - egentligen rårakor enligt billiga veckan men vi tycker rabbmunkar är mycket godare så det fick bli det istället.
Tips från coachen - riv inte poatatis med rivjärn när du är stressad. Du kan skära av dig bitar av tummen.
Det var exakt det som hände. Potatisen var lite hal, jag slant och stack tummen rakt in i ett av hålen i rivgärnet. En tredjedel av nageln skars bort och även en del av fingret under. Det började givetvis blöda mängder så när han kom in med vagnen stod jag med toapapper i högsta hugg och försökte stoppa blödningen så jag lite smidigt kunde spänna över ett plåster. Det gick inte jätte bra. Jag blödde igenom två plåster innan jag fick ordning på det. Nu dunkar det sådär härligt i tummen och den är hyffsat oanvändbar. Jag kan meddela att det är ett äventyr att byta blöja på en liten med handikappad tumme. Det tog tre gånger så lång tid.

Lillan börjar bli trött och ska få gröt om en liten stund. Jag ska mysa ner mig i soffan och göra så lite som möjligt.

Imorgon väntar finbesök av mammagänget. Det ser vi fram emot :D

Till sist bjuder jag på bilder från dopet. Det blev så väldans många jag ville få med så därför valde jag att ta dom sist. Alla små bilder är klickbara för att få större.

 


Kommentarer
Postat av: Cilla

Först måste jag börja med att tacka för att jag fick äran att vara fotograf! Det var jättekul, och dopet var jättefint =)

Hoppas ni blev nöjda med bilderna,fler redigerade bilder kommer under veckan.. =)

Kram! /C.

2011-03-28 @ 21:39:25
Postat av: jenny O

Fina ni va!

2011-03-29 @ 10:42:06
URL: http://paandrasidanstaketet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0