Bölesholmarna

Lika underbart väder idag igen. Man blir ju bortskämd. Inte fullt lika varmt som innan men 2 plus och vindstilla duger alldeles utmärkt för mig. Älskling jobbar eftermiddag och valde därför att åka och jobba tidigt idag för att vi skulle få kvällen tillsammans. Jag och lillan vaknade strax efter 11 vanan trogen. Vi hade först tänkt åka och hälsa på brudarna bus på Carlshem. Men eftersom lillan fortfarande är snorig och dessutom dragit på sig hosta på det kändes det bättre att stanna hemma. Jag tror bestämt att lill stackarn är lite hes också. Istället packade jag ner henne i vagnen och tog hundarna med mig på en långpromenad. Jag är så imponerad över gamfarbrorn, han fyller 10 i november och är ändå så pigg. Han hade inga problem att hänga med i mitt tempo på våran 2 timmars promenad. För första gången i år styrde jag ekipaget mot Bölesholmarna. Om det inte skulle var plogat är det ju bara och vända och gå någon annan stans. Jag tycker det finns rätt dåligt med mysiga promenad stråk här (i jämförelse med alla som fanns på Mariehem / Marieberg). Bölesholmarna är nog det enda jag kan komma på om någon vet något annat bra ställe hojta till. Det var plogat och underbart fint där. Hundarna fick lyxen att springa lösa ett tag och lillan sov så gott i vagnen hela turen. Jag fick dessutom tid att rensa huvudet i lugn och ro.
Om vädret håller i sig tar jag med hela familjen dit (och systemkameran) imorgon.





Det hundarna tycker är jobbigast med att det är så blött ute är att dom varje gång dom kommer in efter en långprommenad måste badas. Eller åtminstånde tvätta tassarna. Vilket dom hatar.
Efter det var gjort fick lillan jobba bort lite energi i babygymmet. Förkyld till trots är hon ändå pigg och behöver aktiveras. Fram åkte även kameran. Jag har legat lite på latsidan vad gäller min största hobby (ta närbilder på mitt barn) och kände att det var hög tid att ta upp den igen. Ett urplock av dagens skörd.
Dregglisar är numera ett måste då lillan har väldigt svårt att hålla dregglet kvar i munnen.


När vi var och storhandlade sist hade Maxi väldigt bra pris på deras (icas egna) våtservetter. Givetvis köpte vi om det var fyra eller fem förpackningar. Vi har köpt dom förut och jag minns att vi var missnöjda med dom, men inte exakt varför. Därför idiotiskt att köpa dom igen - men dom kanske inte var fullt så dåliga som jag ville minnas. Rätt snabbt insåg vi vad det berodde på. Det är i princip omöjligt att få upp bara en ur förpackningen. Det följer minst med 3 varenda gång. Det är fruktansvärt irriterande. Sen är dom rätt svåra att få lös från varandra. Vilket inte är att föredra när man har ett sprattlande barn på skötbordet. Det spelar faktiskt inte så stor roll att dom är så mycket billigare när dom även är så mycket sämre. Dom kommer vi inte köpa igen och vi avråder alla som överhuvudtaget tänkt tanken att köpa dom med.

Igårkväll kom lillans farmor på besök. Det gick oväntat bra. Lillan har varit grinig mot väldigt många ett tag. Jag hade inte så höga förväntningar denna gång heller. Lillan lite småsjuk och rätt trött är inte dom bästa förutsättningarna. Hon blev lite lessen just i början när dom kom. Men sen var hon glad resten av tiden. Riktigt skönt.

Kommentarer
Postat av: Therese

åHH TUSEN TACK Lotta! Du har räddat min dag. Jag har funderat i några dagar om det är plogat på Böles men inte idats gå ner att kolla med risken att få vända.

Nu kan jag ta med mig hunden på min prommis till BVC idag, då vi kan gå och busa efter vattnet :)



Håller med dig om Icas våtservetter, blir vansinning. Har prövat massor med märken redan och jag tycker faktiskt att euroshopper har bäst. Billiga, inte för blöta, det kommer bara upp en och de har ingen funky doft :)



Kram till familjen

2011-03-14 @ 08:18:33
URL: http://frokenthea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0