Flykt till havet

Dom som gick på semester den här veckan lyckades verkligen träffa in rätt vecka. Med tanke på hur vädret varit hittills. Dagen har bjudit på fantastiskt väder. Det behövs. Vi har så kort sommar som det är så dom stackars veckorna vi vanliga dödliga har semester behöver vi sol och värme för att ladda upp batterierna tillräckligt för ett till arbetsår. Nu är inte jag vanlig dödlig i år. Utan har lyxen att för första gången sedan högstadiet få vara ledig en hel sommar. Hade det inte varit så att man som småbarnsförälder inte direkt är gjord av pengar hade jag haft världen i min hand. Nu har jag det inte så pjåkigt ändå. Jag känner mig faktiskt riktigt nöjd med tillvaron som den ser ut. Jag skulle mer än gärna vara hemma ett år till, eller tills lillan flyttar hemifrån. Nu kommer det givetvis inte att bli så. Oktober återgår jag till mitt vanliga dödliga liv igen. Så fram tills dess tänker jag njuta, njuta och njuta lite till. Så jag hoppas att lillan är inne på samma spår som mig. Röja har hon all tid i världen att göra när pappa ska vara hemma med henne.

I morse låg jag och lillan i sängen i godan ro, jag försökte sova, hon försökte göra allt i sin makt att hålla mig vaken. Mitt i allt hörde jag älskling komma hem. Vad har han glömt nu var min första tanke. Det visade sig att han inte glömt något alls utan pajat ryggen och därför kommit hem. Underbar sambo som jag är bäddade jag och lillan ner honom i soffan tillsammans med en alvedon och ett glas vatten. Sen flydde vi staden ut till Norrmjöle havsbad. Det var egentligen tänkt att vi skulle åka ut dit med syrran. Men eftersom älskling inte jobbade hade vi tillgång till egen bil. Inte illa. Hela dagen spenderade vi där.

För er som inte varit där och har barn. Ni som inte är några större fan av Bettnes längre utan tycker ungdomarna kan husera runt där på egen hand. Åk till Norrmjöle havsbad istället. Stranden är rätt identisk Bettnesand. Dom har kiosk med glass och godis och även en liten grill eller typ grill iaf, det är en ombyggd husvagn. Vattnet är väldigt, väldigt långrunt = idealiskt för små barn. Även dom större barnen verkade uppskatta det och det var nästan bara barnfamiljer där. Räcker inte det som argumentation. Kolla bara så mysigt det ser ut.








Jag har hittat en annan foto app till telefonen. Som har riktigt häftiga effekter och bildmontage. Se så läckert :)







Gamfarbrorn här hemma tyckte att det var på tiden att lillan började leka med dockor. Därför hämtade han så snällt hennes pippi docka och lämnade den på mattan. Lillan som är så fascinerad över hår satt länge och pillade med det först. Inte så införstådd i att det bara var garn. Sen kastade hon pippi hit och dit och slutligen bet hon henne i foten. Flera gånger. Jag misstänker att lillan är lite för ung för att leka med dockor. Men väldigt kul hade hon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0