Tårtor

Visst är det typiskt att det alltid ska vara dåligt väder på midsommar. Vi som ska ut till mammas stuga imorgon. Det finns inte allt för mycket att roa sig med där när det regnar. Enligt smhi ska det regna halva dagen. Det känns sådär. Det blir säkert bra ändå. Men jag hade verkligen uppskattat om det blev tvär bra väder imorgon för omväxlings skull.

Mamma ville att jag skulle baka en tårta och ta med. Jag som bakat tårta en gång innan. Till lillans dop. Den blev förvisso god men jag vet inte riktigt vad hon förväntar sig av mig. Jag bestämde mig snabbt för att kopiera tårtan pappa bjöd på sist vi var där. En superenkel dajmtårta (väldigt god också). Men kände att det kanske inte var tillräckligt. Så jag har lite snyggt smetat ihop en jordgubbstårta också. Sicken bullmamma. Not. Det syns på tårtan att det förmodligen är första gången jag gjort en jordgubbstårta. Jag fuskade också och köpte färdiga bottnar. Men vad gör det om hundra år. Vad gäller dajmtårtan hade jag för lite vaniljvisp (och var för lat för att knata till affären). Så den blev lite tunn. Nu blandas ju ändå allt i magen. Så vem bryr sig om det kosmetiska. Huvudsaken det smakar gott. Lite bättre bloggerska som jag känner mig idag har jag faktiskt fotat underverken :P Med lite effekter ser det inte så pjåkigt ut. Verkligheten är en annan.
Om någon mot förmodan vill ha recept hojta till.


 

Idag har vi hälsat på en barndomsvän till mig. Det är faktiskt riktigt kul att vi har fått kontakt igen. Hon har iofs hört av sig då och då mellan åren men det har inte blivit så mycket mer än så. När vi därför bestämde träff på stan för några månader sedan trodde jag inte så mycket mer om det heller. Men det visade sig att vi på något vis växt ikapp (läs skaffat barn båda två) och helt plötsligt hade massor gemensamt. Det blev en till lunch på stan och idag var vi utbjuden till deras supermysiga hus i Sörmjöle för en rabarberkräms lunch. Glad i hågen tågade vi dit. Huset är till salu eftersom familjen ska flytta tillbaka till Skellefteå. En jättemysig vinterbonad sommarstuga modell lite större. Litet för ett hus men stort för en sommarstuga. Hade det inte legat lite för långt ifrån stan enligt mitt tycke hade vi nog inte tvekat en sekund på att köpa. Priset är helt rätt, driftskostnaden super låg, perfekt för hundar och barn att härja lös fullständigt, värsta lantis känslan, inget behöver renoveras eller ändras för inflytt och riktigt hög mysfaktor. Se själva HÄR.

Vi hade jätte trevligt och ser fram emot middag med grillat och förhoppningsvis ett glas rött framöver.

 

Lillan har massor med klänningar. Dom är inte allt för praktiska men hon är så söt i dom. Därför tar jag varje tillfälle jag får att ta på henne en. Idag tyckte jag var ett ypperligt tillfälle att inviga hennes super söta panda klänning jag vunnit på tradera. Den har en matchande body och härstammar från lindex. Verkligen hur fin som helst. Systemkameran åkte fram så fort vi kom hem. Här är ett urplock ur dagens skörd.

 

 

 

 

Självklart har jag även idag lekt med min nya roliga foto app i telefonen. Självklart tänker jag även idag bjuda på resultatet från det. Just love it. Det borde finnas ett fotoredigerings program till datorn med samma läckra effekter. Det skulle va grejer det.

 

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tar gärna recept på dajmtårtan. Fina bilder förresten :-)

2011-06-23 @ 23:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0