Dator i miniformat

Jag trodde att jag skulle bli tvungen att stiga upp med tuppen idag. Med tanke på hur tidigt lillan somnade igår. Som tur var sov lillan sött hela natten och vaknade vanlig tid. Jag har inte riktigt vant mig med att kliva upp kring 8. Men det ger sig nog. Eller det måste göra det. Om inte annat när jag börjar jobba igen.

Det kändes skönt när termometern visade hela 17 grader på morgonen. Att det dessutom var sol blev mer en bonus. Jag kände därför att en lite längre än fem minuter promenad skulle vara på sin plats. Det har blivit lite av det på senaste tiden. Hela lilla familjen mår ju faktiskt bara bra av det. Vi är inte direkt överambitiösa på motionsfronten någon av oss. Det närmaste jag kan komma någon typ av träning är mina ynka 50 situps som jag plågar min stackars mage med varje kväll. Eller nästan varje kväll åtminstone.

17 grader i skuggan, det är ju ändå ganska kallt tänkte jag och tog på mig både munkjacka, sjal och en vct jacka ovanpå det. Jag har haft 17 grader inomhus en gång. Det var vinter och golvvärmen fungerade inte alls. Eftrsom det var enda värmekällan på nedervåningen innebar det ingen värme alls. Det kändes jätte kallt. Jag gick ruint i mössa, tjocksockar och en tunnare jacka. Lika bra att bylta på sig ordentligt. Då kan man ju alltid klä av sig om det blir varmt. Jag hade inte tagit med solens värmande strålar i min beräkning. Jag klev utanför dörren och konstaterade att det nog var rätt varmt ändå. Så jag tog av vct jackan. Några meter till rök sjalen. Efter 5 minuter munkjackan. Det var tur att jag iaf valt ett par clamdiggers till byxor. Såna gånger är det väldigt praktiskt att ha vagnen med sig. Så man kan pula in allt onödigt i diverse förvarings utrymmen.

Vi har nu pratat om nya telefoner i flera dagar. Igår beslutade vi oss för att tillgodose behovet och faktiskt införskaffa nya. Vi började igår kväll med att beställa en ny bilstereo. En med cd, usb port och aux ingång. Det ska då via telefonen gå att lyssna på spotify. Så när älskling slutade jobbet tänkte vi först hämta tillbaka passaten för att sedan fortsätta ner på stan en snabb sväng. Slinka in på telia lite smidigt och ordna nya telefoner för att sedan taijma in när filmstaden öppnade för att ordna upp allt biljett tjafs.
Bilen gick fort att hämta. Väl på stan hade telia stängt pga utbildning. Hur fan kan dom stänga en hel butik för utbildning? Inte alls logiskt enligt mig. Älskling var tok peppad och ville inte alls vänta tills imorgon. Så vi knatade in på expert istället. En väldigt ivrig försäljare lånade kompisens mobil för att visa oss exakt hur bra den var. Jag var fortfarande inne på att köpa den på telia och tyckte att vi nog kunde vänta tills imorgon. Istället fördrev vi tiden på diverse butiker i väntan på att sf skulle öppna.
Jag har märkt att lillan tycker det är ganska trevligt att bita på bilar. Därför gick vi till lekia för att se vad dom hade. DEN här var jag ute efter. Den var dock mycket dyrare där vilket gjorde att lillan istället fick två lösa bilar istället. När vi stod och kikade runt hittade jag DESSA. Hur söta som helst. Dom ska lillan få i födelsedagspresent.

På väg därifrån passerade vi Geab the phonehouse. Efter svagt tvekande gick vi in för att kolla hur bra erbjudande dom kunde ge oss. Det slutade med att vi fick en hyfsat bra deal. Han rabatterade dom tillbehör vi behövde och var väldigt trevlig och hjälpsam. Han satte på displayskydden och hjälpte oss komma igång med telefonerna. RIKTIGT bra service. Resten av killarna som jobbade var också väldigt trevliga och hjälpsamma. Det tog rätt lång tid. Ingen mat hade jag med till lilla söt - vi skulle ju inte vara på stan så länge. Hennes middagstid var väl passerad och fröken började bli rätt grinig. I panik tog jag vagnen och halvsprang iväg till ica gourmet. Jag tänkte att där finns ju både ersättning och flaskor. Det gjorde det också. Men bara dom allra allra minsta flaskorna. Som rymmer ca 180 ml. Stressad som jag var tänkte jag inte en sekund på att det säkerligen hade funnits en mycket lämpligare storlek på apoteket. Istället halvsprang jag tillbaka och fick dela upp ersättningen i två omgångar. Det gick ju det med. Även fast det var lite bökigt. Innan allt var klart hade dom stängt butiken. Hans två kollegor hade hunnit gå till pizzerian och kommit tillbaka. Vi kände också att det började bli rätt sent. Så om vi undrade något eller behövde mer hjälp skulle vi bara dyka in så kunde vem som helst hjälpa oss utan kostnad. Det kallar jag service.

Varsin Samsung galaxy s2 blev det tillslut. En riktigt rolig leksak, kruxet är bara att luska ut hur allt fungerar. Wish me luck :)


 

 

Slutligen för er som undrar hur det gick på SF. Det gick jättebra. Jag behövde aldrig ta fram mitt arga ansikte. Kassörskan var mer än behjälplig och beklagade att det fungerat så dåligt online. Så nu känns det genast bättre. Båda biljetterna är uthämtade vilket innebär att vi inte behöver vara där tidigare än när filmen börjar. Det kommer bli super. Nu får vi bara hoppas att filmen är bra. Så inte allt bök och stök varit i onödan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0