Segt...

Idag har varit en riktigt seg dag. Jag vaknade faktiskt före lillan. Hyfsat pigg. Men inte så pigg att jag hade någon större ambition att kliva upp. Kvart över 7 lyfte jag över lillan till oss. Just efter 8 gick vi upp. Efter en timme uppe började jag känna mig rätt trött och sliten. Jag har dessvärre inte den lyxen att jag kan powernapa på dagen. Jag blir överpigg av det. Eller egentligen beror nog allt bekymmer på att jag sover på tok för länge. För om jag råkar somna en timme mitt på dagen. Kan jag inte somna på kvällen. Utan får snällt ligga och filosofera i mörkret alternativt räkna får inpå småtimmarna. Det är ett alternativ jag sällan väljer. Ibland händer det att jag råkar somna liggandes i soffan. Det brukar sällan sluta särskilt bra för min nattsömn. Innan lillan föddes var det ett smärre problem (bortsett dom dagar jag jobbade) eftersom sömnen justerade sig själv om jag kunde ligga kvar till 12 halv 1. Nu är inte detta ett alternativ. Vilket i sig är bra. Då slipper jag sova bort halva dagarna. Jag har inte vant mig vid morgonlivet än bara. Det tar nog ett tag att acklimatisera sig. Det var ju trots allt inte allt för länge sedan lillan började vakna runt 7.
Nu tror jag inte att sömnen är boven i dramat. Utan att jag bara haft en dålig dag. Trött och seg kan jag vara oavsett hur bra eller dåligt jag sovit. Det kan lika gärna bero på att jag ätit ganska dåligt några dagar. Inte medvetet. Jag glömmer helt enkelt bort lunchen många gånger. Jag borde införskaffa en mat och sov klocka som Skalman hade. Det skulle nog få ordning på mina matvanor.

Varför väljer solen att dyka upp såhär retsamt sent. Hela dagen har det varit skräp väder. Jag trodde säkert att det skulle bli åska idag med tanke på den molande huvudvärk jag fått dras med hela dagen. Ingen åska blev det så nu sitter jag och funderar på vad det annars kan bero på samtidigt som jag häller i mig två liter vatten. Solen hade varit mer än välkommen tidigare idag. Så man faktiskt hade kunnat njuta av den. Inte nu när jag försöker mörklägga sovrummet så lillan kan få sin skönhetssömn. Solen dränker sovrummet i ljus vid den här tiden. Förvisso somnar hon nog hur ljust det än är bara hon är tillräckligt trött. Men det underlättar en hel del ifall det är mörkt. Det som är mest irriterande med detta är att enligt väderkartorna ska det dåliga vädret åter infinna sig lagom vid lunchtid imorgon om man ska lita på SMHI. Regna kan det få göra på nätterna. Jag tycker vädergudarna kan begrunda det.

Vi har haft en riktigt lugn dag. I ett försök att piggna till tog vi en promenad till lillans farmor. Hon har semester nu. Surt när vädret är så dåligt. Men jag förmodar att det inte var självvalt. Hon bjöd på kladdkaka med grädde och glass. Lillan fick smaka grädde och honungsmelon. Mycket gott tyckte allihop. Mer aktivitet än så orkade varken jag eller älskling. Inte ens middag har jag orkat laga. Utan festade loss på resterna från igår. Älskling stekte upp lite köttbullar för att få i sig något före jobbet.

Resten av dagen har jag som mest grejat lite med nya telefonen. Dragit hem lite spel och pysslat med den nya foto appen som jag blev tipsad om. Riktigt kul. Lite såhär blev det. Haha kanske skulle ha denna som min nya header :P




Nu försöker jag ladda för en bättre dag imorgon. Vi ska nämligen ut till Sörmjöle för att hälsa på en barndomskompis till mig. Det känns jättekul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0