Ibland händer det

Jag går ju som sagt i planer att skaffa en ny telefon. På något sätt har jag dragit med älskling i samma planer. Även fast han vet att han aldrig kommer kunna ta med en sån telefon på jobbet. Det är så skitigt och blött där att den skulle bli fullständigt förstörd. Han har redan dödat två telefoner inom loppet av ett år. Vilket inte ger så bra odds för en smartfone. Det känns som att dom är ännu känsligare än dom gamla robusta klumparna han haft innan. Eller billigaste skiten han hittat rättare sagt. Senaste telefonen han köpte hittade han på ica för 300 kr. Så jag förstå hans längtan efter en modernare leksak. Jag har ju samma tanke. Min telefon är nog närmare två år gammal och så långt ifrån en smartfone man kan komma. Den fungerar förvisso utmärkt även fast knappsatsen mer elle mindre håller på att lossna. När vi var i mammas stuga i helgen försökte jag laga den med Karlssons klister. Det gick dåligt. Tror jag måste införskaffa superlim för att lösa problemet.

Hur som helst fick vi äntligen tummen ur idag och lämnade passaten hos bildoktorn. Mest för att få den körduglig igen. Men även för ett allmänt skick genomgång. Så vi är så redo vi kan bli inför en över 200 mil lång bilsemester. När vi ändå var på den sidan stan tänkte vi båda - varför inte svänga förbi Media markt och kika vad telefonerna kostar där. Både jag och älskling har kommit fram till att Samsung Galaxy SII verkar va the shit och ska det va så ska det va så då får det nog bli en sån. Vi har ALDRIG gått in på Media markt utan att köpt det vi kikat på. Det spelar ingen roll hur mycket vi övertalat varandra på vägen dit att vi inte ska handla utan fundera och bara kika inget mer. Som ett mantra båda två varje gång. Ändå är det som bortblåst när vi väl kliver in genom portarna.
Men inte denna gång. Det hade nog gått åt pipsvängen och resulterat i två nya telefoner och inte säljaren gått ifrån och gett oss tid att tänka och fundera lite till. För våran del var det förvisso bra. Vi behöver verkligen inte mer utgifter nu. Samtidigt ekar vill ha, vill ha, vill ha, VILL HA högt i huvudet. Hela tiden. Som det gör när man just kommit på något man vill köpa men inte alls har råd med. Surt, riktigt surt. Det brukar för det mesta resultera i att vi rent och fullt skiter i att det är en onödig utgift och hoppar på en avbetalningsplan från helvetet. Just wait and see. Exakt så kommer det att sluta även denna gång.

Just nu ligger rätt mycket på vill ha listan. En ny bilstereo måste vi ha innan resan. Den som nu sitter i passaten spelar för det första sönder varenda skiva man stoppar in. För det andra är radion trasig. För det tredje läser den inte MP3. Vilket skulle innebära i praktik att vi måste bränna minst 20 - 30 skivor innan avfärd för att få hyfsat bra variation på musiken. Som jag nämnt innan är det ingen ordning alls på låtarna vi har på externa hd eftersom den förra kraschade och när min superduktiga pappa lyckades få fram det mesta som försvunnit var tyvärr många filer utan namn. Så att sitta och bränna 20 skivor genom att lyssna igenom all namnlös musik är nog inte ens ett alternativ. Så mycket är det. En bilstereo med usb port däremot skulle vara perfekt. Då drar vi över allt på en sticka och hoppar bara över dom låtar som är skadade eller dåliga. Den perfekta lösningen. Teknik magasinet säljer en rätt billigt, så kräsen är jag inte. Så länge den fungerar som den ska.

Lillans kompis M fyllde 1 år igår. Stort grattis önskar lillan såhär i efterskott. Vi är ju ett gäng mammor som träffas en till två gånger i veckan. M's mamma är en av dom. Vi andra mammor valde därför att gå ihop och köpa värsta presenten till M. I smyg träffades vi på bh igår och inhandlade ett litet kök med tillbehör. För att överraska A och M idag efter öppnas sommarfest.

För första gången sen dom börjat gå på fm istället valde att följa med, dels för att det är sista veckan innan sommarlov men också för att jag var så nyfiken på A och M:s reaktioner. Dessutom blir det inget mamma fika denna vecka då sommarfesten var lagd idag. Då vi vanligtvis träffas och fikar hos varandra. Det var inte alls så bökigt som jag trodde det skulle vara. Eftersom det är mitt i lillans mat och sov tid. Vi sköt på allt lite grann och det gick över förväntan. Inget gnäll eller grin. Hon åt bättre än hon gjort på länge och har dessutom fått gott om stimulans innan första halvan av dagen ens passerat. Det var ju bra att jag kom på det nu. När det är sista veckan dom har öppet innan sommaruppehåll.
A blev VÄLDIGT glad över presenterna. Det tror jag M blir med när allt är ihopmonterat och uppställt. Vad roligt det är när man lyckas träffa så rätt. Jag kan inte ta på mig äran. Men det är kul ändå.

Slutligen bjuder jag på en bild på lillan i en annan variant av morgonfrilla. Tagen igår.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, alltså vilken present...överdådigt kan man lugnt säga!!! Alldeles för mycket egentligen! Men glada blev vi..Maya har suttit och lekt med kastrullerna...resten har vi ännu inte packat upp. Måste göra lite plats åt det först ;). Maya hälsar tack till Tuva oxå! :) Kram

2011-06-14 @ 20:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0