Förbannade SF

Jag och älskling tänkte för första gången sedan lillan föddes göra något tillsammans bara vi. Både jag och han har varit sugna på att se nya pirates filmen i 3D sedan premiären, men det har inte blivit av pga olika anledningar. Igår bestämde vi oss för att fredag skulle vara en utmärkt biodag. Tar vi tidiga bion blir det inte så avancerat för barnvakten och framför allt inte så sent. Filmen är trots allt över 2 timmar lång. Lillans farmor kommer komma hit. Det blir enklast så. Som tack bjuder vi på middag innan.

När vi såg Avatar på bio var hela salongen propp full och vi hamnade väldigt långt ner i ett hörn. Det var inte bra platser. Det misstaget gör vi inte om fler gånger. Därför gick jag in på SF:s hemsida idag för att köpa biljetterna. För att få dom platser vi ville ha. Vi hade en företagsbiljett, det ska vara en fribiljett men vill man se 3D måste man lägga till en liten summa ändå - 30 kr för att vara exakt. Jag insåg rätt fort att det inte gick att boka 2 biljetter och betala med en företagsbiljett, ett presentkort och resterande på visa. Därför gick jag tillbaka och tog en bokning åt gången. Med företagsbiljetten gick det utmärkt. Det poppade upp ett meddelande att jag måste lägga till 30 kr med annat betalningssätt så jag betalade med visa kortet och vips var det klart. Då hade jag presentkortet laddat med 100 kr kvar. Som jag tänkte använda till den andra biljetten. Men se det gick inte. Kortet måste vara laddat med minst den summan biljetten kostar för att det ska gå att betala med det på nätet. Att jag dessutom upptäckte detta efter jag redan köpt en biljett gjorde allt ännu mer retfullt. Irriterat slog jag numret till SF:s kundtjänst och fick direkt veta att det var en kötid på 7 minuter. Till SF!!!! Hur många kan det vara som ringer till sf:s kundtjänst? Jag misstänker att dom hade en sketen telefonist. Att jag bara råkade ringa samtidigt som alla andra och det säkert skulle gå fortare. Efter jag suttit i kö i 6 minuter såg jag helt plötsligt att det faktiskt fanns ett betalningsalternativ som hette flera betalningsmedel. Så jag la på luren snabbt som ögat för att inte skämma ut mig inför telefonisten. Jag var då 2:a i kön. Jag klickade mig snabbt fram men bara för att besviket inse att det inta alls gick att betala med både presentkort och visa kort. Men hade jag haft två presentkort då hade det minsann gått. Förbannad ringde jag tillbaka till kundtjänst igen. Bara för att höra att det nu är 15 minuters väntetid. Nä nu jävlar. Jag backade tillbaka hela beställningen och reserverade biljetten istället. Då måste jag hämta ut skiten imorgon till att börja med. Dessutom har dom mage att ta 10 kr i reservationsavgift. Fast det är deras jävla fel att jag inte kan betala via nätet.
Imorgon kommer jag stå utanför när dom öppnar. Klampa upp till kassorna med riktigt bestämda steg. Sätta på mig mitt mest förbannade ansikte och säga några väl valda till den stackare som råkar jobba då. Jag har INTE tänkt betala 10 kr i reservationsavgift. Aldrig. Går dom inte med på det så kommer jag kräva att få tillbaka pengarna för biljetten jag faktiskt köpte. Någon måtta får det banne mig vara.
Man tappar ju faktiskt all lust att överhuvud taget fara när det blir såhär. Musten gick ur mig fullständigt. Därför hoppas jag att personalen på plats är mer medgörliga än den förbannade hemsidan.
Vill dom inte ha besökare eller? När dom gör det så krångligt det bara går. Jag blir inte direkt sugen på en till bio inom någon nära framtid efter något som detta hänt. Snarare tvärt om. Man kunde tycka att dom borde vara lite räddare om sina kunder. Riktigt dåligt SF, riktigt dåligt!

Som tröst tror jag bestämt det får bli en ny telefon imorgon.... kanske.... eller det blir nog så ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0