Favorit klänning

Idag har jag och lillan varit på VC. Jag på stora och hon på lilla.

Jag tog bort tre leverfläckar för 10 dagar sedan och fick en tid inbokad idag för att ta bort stygnen. Först hade jag tänkt snåla in och be en kompis hjälpa mig ta bort dom. För det första är inte minnet det bästa, men sen blev det halv drygt och kändes som en för stort projekt nu när vi bara har en fungerade bil. Så jag valde att låta vc göra det. Jag hade tid halv 11 och lillan kvart över. Vad är det för sak, tänkte jag. Ta bort styng går ju på en handvändning. Jag kommer ha gott om tid att hinna ge lillan mat medan jag väntar på hennes tur.
Så jag halvsprang till vc, sen som vanligt. Anmälde mig i receptionen och satte mig för att vänta, och vänta, och vänta. När klockan var 10 i gick jag tillbaka till receptionen för att fråga om dom kunde skynda på det på något vis eftersom jag började känna mig stressad över bvc tiden. Då först säger hon att jag har tid på lab och ska sätta mig där och vänta istället Att hon inte kunde klämma ur sig det när jag anmälde mig tyckte jag var mycket märkligt. Så jag gick dit och satte mig istället. 5 över haffade jag en sköterska i förbifart och bad att få hjälp omgående eftersom jag då kände mig väldigt stressad. Hon hämtade faktiskt någon direkt vilket innebar att jag trängde mig före en pensionär som suttit där ett tag innan jag kom dit. Han verkade inte ta särskilt illa upp som tur var.
Styngnen hade läkaren sytt så hårt att dom tydligen var väldigt bökiga att få loss. Det läker mycket finare men dom gottar ner sig i huden så det faktiskt började blöda när sköterskan klippte bort den som satt djupast. Kvart över var dom klar. Det är inte första gången vi var sen till bvc så det är inte hela världen. Men lite irriterande ändå. Den här gången var det ju faktiskt inte mitt fel.

Lillan klarade BOEL testet galant och skötte sig som vanligt utmärkt fast hon varken hunnit äta lunch före eller fått sova klart sin fm lur.

Vi passade på att hälsa på syrran när vi ändå var i närheten och stannade där tills hon skulle hämta W på dagis. Då hade solen tittat fram och det kändes riktigt varmt och skönt ute.

Hemma väntade ett paket från HM. Jag undrar om dom fick lite dåligt samvete för min förlorade klänning. För denna leverans skulle egentligen komma v. 25. Inte mig emot. Tvärtom. Mycket trevlig överraskning. Klänningen hade jag provat ut rätt storlek i butik. Den kommer bli min nya favorit i sommar. Riktigt fräsch och väldans skön. Jeansshortsen däremot åker tillbaka bums. Alldeles för stora. Det är inte meningen att jag ska ha några shorts i sommar. Inga passar. Mycket irriterande. Jag som vill vara lite sommar chic. Då är ju shorts det perfekta plagget. Skam den som ger sig heter det väll?




Imorse satte jag lillan framför spegeln i hennes rum. Oj så roligt hon hade åt sig själv. Söta lilla hjärtat. Hon skrattade och sprattlade och försökte ta på den andra bebisen i spegeln. Det såg för gulligt ut. Gotta love the camera btw.





Morsdagsbuketten älskling kom med har verkligen tagit för sig. Där finns tre pioner som är fantastiskt fina. Växer för var dag. Jag kan inte låta bli att fota. Sen luktar dom ju så härligt också.


 

 

I lördags hade barnens hus säkerhetsdag. Kommer säkert va skit mycket folk tänkte jag. Därför smet jag hemifrån tidigt och äntrade bh halv 11. Det var inte alls särskilt mycket folk och jag lyckades få hjälp på en gång. Vi var ute efter en bilbarnstol. Det är inte allt för länge kvar tills vi måste lämna tillbaka den vi hyrt. Jag köpte en stol som var nedsatt 700 kr. Ett bra budget alternativ såg jag på nätet när jag googlade den efter jag kommit hem. Britax high-way 11 blev det. Den tror jag kommer bli utmärkt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0