Domen

Jag trodde passaten skulle få dödsstöten idag. Att bildoktorn skulle rekommendera en direkt avlivning. Han hade ringt när älskling tog en powernap efter jobbet. Något lillan totalt ignorerat idag. Så hon är sådär överenergiskt övertrött och skit grinig eftersom hon bara sovit en gång. Jippie....
Älskling ringde lite nervöst upp när han vaknat till. Vi var övertygade om att måsta byta generator. Eller något annat drygt och dyrt. Men tydligen var det inget fel på den. Det var heller inget fel på batteriet. Han trodde att det var något som tjuvdrar ström. När jag inte kört bilen några längre sträckor och dessutom låtit den stå i flera dar i sträck ganska många veckor har det helt enkelt bara tagit slut med ström. Helt slut. Till den grad att centrallåset slutade fungera. Jag känner att jag inte har så mycket mer tålamod kvar vad gäller den bilen. För att luska ut vad som tjuvdrar fungerar bara uteslutningsmetoden. Att på det sättet gå igenom hela bilen för att lokalisera boven i dramat skulle ta på tok för lång tid. Därför har vi bestämt att så fort vi kommer hem från semestern åker den ut på blocket. Jag hade egentligen velat sälja den före, men det hinner vi inte. Det skulle nämligen inte förvåna mig om någon absolut pråmt vill köpa den dagen före vi ska åka. Så vi står kvar med endast Saaben till förfogande. Helt utan AC.
Älskling är helt insnöat på en SUV och efter att jag, lillan i stora bilbarnstolen och vagnen utan problem fick plats med F och hennes dotter i ännu större stol med ännu större vagn utan problem i deras X5:a kan jag inte annat än hålla med. Den får bli lite dyrare att äga och köra.

Lillan är just nu på sitt sämsta humör. Hon är så övertrött och helst av allt vill hon sova, sova och sova lite till. En halvtimme före välling och nattning känns det som en fruktansvärt dålig idé. Vi har försökt roa henne med godsaker, leksaker nyss fick hon tom bada för att hålla humöret på topp. Men eftersom hon går på absolut sista reserven är det väldigt lite som hjälper. Jag misstänker att hon kommer slockna så fort hon lägger huvudet på kudden. Men tror det kommer bli en extremt gnällig period fram tills dess.

Syrran och R har varit här idag. R hade på sig en jättefin Villevalla body. Jag nämnde då att jag skulle vilja ha en klänning med samma mönster. Då jag sett den på en blogg jag följer tidigare i veckan.
Efter syrran gått hem gick jag som snabbast in på tradera. Mest för att fördriva tiden och kolla vilka kläder som fanns till förfogande. Det var väldigt länge sedan jag handlade något därifrån senast. Tro inte jag ser klänningen nästan längst upp av auktionerna. Jag satte den givetvis på bevakning och ropade hem den sista minuten. Det blev inte billig. Men så fin som den är tycker jag att det är värt det ändå. Lillan har så få märkeskläder. Ibland får man minsann lyxa till det lite. Se så fin :) Säljarens bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0