Vad är det med tummen?



Vi vaknade som vanligt klockan 11 idag. För att upptäcka att det var hela 4 plus ute. Underbart, man får verkligen vårkänslor när det är så varmt och skönt ute. Det är bara synd att det kommer bli kallt igen och då blir det snorhalt istället :D Men det är värt det för att få lite vår i förtid. Vi tog oss en promenad till expo och plockade upp syrran och lilla kusin på vägen. Jag är ute efter ett till täcke till lillans spjälsäng. Men det var lika dyrt på expo som på barnens hus, så tror jag satsar på ikea istället. Jag får hoppas att någon har vägen förbi där rätt snart bara :P

Lillan har börjat hitta sin tumme. Jag var själv tumsugare när jag var liten och vill verkligen inte att lillan ska börja med det också. Så fort tummen åker in är jag där och petar ut den och stoppar in tutten istället. Jag får hoppas att det räcker så och att hon inte börjar motarbeta mig mer. Hon vill ju gärna ha allt i munnen och händerna är extremt intressanta. Att det ska vara så spännande att halvtugga på lill tummen....

Jag gillar verkligen billiga veckan recepten på ica. Jag tog ett häfte när vi var och storhandlade på maxi som innehöll 4 veckor recept från billiga veckan. Allt såg ju inte jätte gott ut, men jag hittade några bra iaf. Det är roligt eftersom det är lätta recept och det blir variation. Annars är jag rätt duktig på att göra ungefär samma rätter hela tiden. Jag tycker att det är roligt att laga mat men vill inte att det ska bli för komplicerat eller ta för lång tid. Då är dom här recepten perfekta. Visst det blir ingen gourmé middag, men det duger för oss :D

Bye for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0