Utslut...



Vad händer med tiden när man har en liten? Jag ställde väckarklockan på 8.30 idag för att vi skulle kunna ta oss hemifrån kl 11. Ja 2,5 timme i förväg. Jag hade tänkt hinna duscha, äta frukost och surfa lite innan vi skulle fara. Men eftersom jag hade planerat att lillan tänkte äta runt 6 -7 som vanligt så tyckte hon att det var en mycket bättre ide att sova hela natten (med 4 undantag då jag bara var upp och stoppade i tutten så somnade hon om). Så jag fick väcka henne när min klocka ringde. Vilket gjorde att jag blev efter ungefär 40 minuter i min tidsplanering. Jag får faktiskt inte ihop det själv. Att det ska ta så otroligt lång tid att bli klar på morgonen. Men har accepterat att läget ser ut så nu. Vi var ute och på väg runt 20 över 11 så hyfsat i tid kom vi oss iväg iaf. Det är ju synd att man lyckas planera en massa saker en sån fin dag som denna. Sol och varmt - vad mer kan man begära. Blev mycket mer sugen på att stanna kvar ute, ta med stora kameran och ta en massa mysiga vinterbilder. Men så blev det ju inte. Jag packade med kameran men det blev ändå inga bilder.

Det är ingen lek att köra bil när det är såhär mycket snö. Plogvallarna i korsningarna är ju så höga att det är helt omöjligt att se någonting utan att köra ut i halva korsningen. Gör man det så är man redan i vägen om det kommer en bil så det är som att välja mellan pest eller kolera. Sen tror jag att halva Umeås befolkning inte förstår att i vinterväglag är det halt - detta innebär att man bör ta det lugnt i korsningar och inte chansa ut och tro att man ska hinna. För det gör man inte. Har fått tvärbromsa 2 gånger bara idag, därför att något ljushuvud som tycker att dom har fruktansvärt bråttom och bara måste köra ut mitt framför mig!!! :(

Jag har då inte lärt mig att inte ta mig för allt för mycket på dagarna heller. Vi började med en snabb visit hos Sussie och Jimmy ute i Ytterboda. När vi kom hem plockade vi upp lillans mormor och slöppte av gubben på hockey. För att fortsätta till EM´s möbelrea. Efter det följde vi mormor hem och tog en fika även där. Vi kom hem lagom till middagstid så jag ställde mig i köket direkt. Nu när jag sätter mig i soffan känner jag att jag är helt utpumpad. Skulle lätt kunna lägga mig och sova nu. Det är ingen möjlighet eftersom lillan inte fått sin dagssömn som hon brukar och förmodligen inte kommer vara den roligasta donnan ikväll. Det är dessutom försent nu för att packa ner henne i vagnen och söva henne en stund där. Just nu är hon super pigg och ligger och pratar, fast hon är alldeles röd i ögonen för att hon är så trött. Som man bäddar får man ligga....

Nu är det filmtajm, i den mån det går med tanke på lillan ;)

Bye for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0