När vi ändå är inne på kläder



Vi hade ju våran premiär på öppna förskolan i tisdags. När vi kom dit satt gruppen som redan var där och pratade om just hur dom klär sina barn. Vad som betingar flicka och pojke. När barnen är så här små är det ju rätt svårt att direkt se om det är en flicka eller en pojke annat än på kläder. Så därför är det ju inte direkt aktuellt att ha rosa på en pojke eller annat än rosa på en flicka. Själv har jag rätt mycket rosa nu, men absolut inte bara. Jag tycker att det finns mycket som är fint och tar på lillan det jag själv gillar. Vi kom till öf med en grön och lila 5 myror body och bagy jeans, bara det var svårt för dom som var där att avgöra om det var en flicka eller pojke. Eftersom jag nu tycker att det är fint med lite "tuffare" kläder så kommer väll våran stackars dotter bli misstagen för att vara pojke tills hon kan spara långt hår :P Nu har jag faktiskt rätt mycket rosa söta flickkläder med men det är svårt, nästan omöjligt att hitta tuffa flickkläder. När man väl gör det så kostar dom skjortan så det blir inte värt det ändå. Nä då handlar jag hellre på pojkavdelningen så får det bli som det blir ;)

Vad vackert det är ute nu när solen har börjat titta fram igen. Känns som man inte sett den sen i höstas. Att det börjar vara ljusare lite längre på dagarna nu skadar ju inte heller. Tycker det är otroligt trist när man måste ha alla lampor tända hemma hela dagen för att det är så mörkt ute. Snön däremot får gärna börja smälta bort nu. Det är faktiskt bara besvärligt när det börjat bli så mycket. Plogvallarna efter gångvägarna är nästan lika höga som man är lång. Ge sig ut och köra bil är en mardröm eftersom man måste ut i halva korsningarna för att ens se något och då är man redan i vägen om det kommer en bil. Så varmare väder, gärna regn tack! Vi tog en eftermiddags promenad igår och mötte då en karl med blinkade ljus fram på cykeln. Hur kan det på något sätt vara bra? Jag förstår inte poängen alls. Det måste ju vara fruktansvärt störande att lyset blinkar hela tiden. Det kan ju inte lysa upp så bra om man cyklar där det inte finns någon annan belysning heller. Varför köper man ett sånt cykellyse överhuvudtaget? Jag har ju väldigt svårt att tänka mig att man skulle synas bättre med ett sånt lyse i jämförelse med ett lyse som lyser hela tiden. Antar att det inte är meningen att man ska förstå allt....



Vi sänder en tanke till bästa pappa som sliter på jobbet nu. Snart helg ;)
Ska ta och aktivara men kära dotter nu. Hon är less på att sitta i bilbarnstolen och vill ha lite aktivering.

Bye for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0