Hygien?



Något jag har märkt är att när man är hemma (inte jobbar) så händer något med den personliga hygienen. När jag jobbar så duschar jag varje dag och tvättar håret varannan. Nu duschar jag i bästa fall varannan dag och tvätta håret? Det blir när det är så skitigt att det ställer sig upp av sig själv. Jag kan inte ens skylla på att det beror på att jag är småbarnsförälder och ändå aldrig är ren pga kräks och amning. Det blev på samma sätt när jag gick arbetslös några månader före jag började på mitt nuvarande jobb och då var jag inte ens i närheten av att bli gravid. Jag antar att jag känner att när jag är hemma så spelar det ingen roll hur jag ser ut - det är ju bara älskling som måste stå ut med mitt utseende där. Det lustiga med det resonemanget är att det egentligen är honom jag vill vara fin för. Så det motsäger sig själv - riktigt ordentligt. Det är svårt att greppa att när jag var 20 kunde jag inte ens gå ut och hämta posten utan att ha full party make :P Något har hänt på vägen här tror jag. Idag trodde jag att jag skulle en sväng på stan - håret dyng skitigt - jag satte upp det i en tight tofs och hoppades att det inte skulle synas så mycket. Sätter på en lättare make så tänker man kanske inte på att håret är skitigt. Nu blev det inte någon stadsrunda, vi hann inte. Då tänker jag när jag kommer hem. Fan vad onödigt att jag sminkade mig helt i onödan då... Raka motsatsen till när jag var 20. Jag tycker inte själv att jag är särskilt läcker utan smink (inte så jätte mycket med smink heller men det känns bättre). Det är nog höjden av lathet när man inte "orkar" sminka sig. Jag tror det hela började med att jag kunde sova 10 minuter längre när jag jobbade om jag struntade i sminket och då valde jag det istället. Mitt jobb kräver iofs inte att jag måste vara så snygg men det är lustigt att jag orkar lägga så mycket energi på vad jag ska ta på mig när jag inte ens ids kladda på lite mascara innan jag går utanför dörren. Tror jag måste skriva ett dusch schema så jag får ordning på det här.

Jag blir så imponerad av människor som är duktiga i köket. Vi var och hälsade på hos Elise och Wille idag. Hon bjöd på lunch. Super gott och säkert super nyttigt, sist vi var dit bjöd hon också på lunch. Samma sak då super gott och säkert super nyttigt. Jag tycker att jag gör bra mat och försöker variera så mycket som jag kan. Det beror lite på hur mycket nya recept jag hittar - jag är inte så mycket för att rocka loss helt i köket. Jag vet väll iofs vad som passar till vad men känns onödigt att förstöra en hel middag för att jag skulle vara lite uppfinnelserik. Nu är både jag och älskling rätt stora på husmanskost så hos oss går det mycket makaroner, potatis och ris. Det är rätt vanligt med stroganoff, köttfärsås och pannkaka :P Jag menar inte att det år något fel på dessa maträtter men det är nog inte det nyttigaste man kan åstakomma i köket. Idag provade jag ett nytt recept från billiga veckan på ica. Svamp och paprikakyckling med ris. Jätte gott men kanske inte super nyttigt :D Lånade bilden från ica.se, min såg inte lika bildskön ut ;P



Kanske skulle ta och se efter min övertrötta och uttråkade lilla dotter nu, jag misstänker att hon behöver lite aktivering.

Bye for now.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0