En vända på stan



Eftersom gubben jobbar eftermiddag så har han lång helg i helgen. Det innebär att han är ledig fredag - söndag. Jätte skönt. Så vi tog oss en sväng på stan idag. Jag och lillan gick ner (eftersom det lämpligt nog inte går att få upp bagageluckan på biljävlen just nu). Det var iofs rätt skönt att gå ner det var inte fullt lika skönt att gå hem, när det börjat snöa småspik under dagen. Eftersom jag var så hurtig och gick fram och tillbaka på stan tycker jag att jag är värd en stor godis påse ikväll och skräpmat till middag :P Jag har äntligen handlat betong krokar så tavlorna på lillans rum kommer upp på väggen. Idag eller imorron åker dom upp, ska bli jätte kul att se hur det blir :D Jag har även inhandlat en mindre OH penna så jag blir klar med ramen jag ska måla till lillan. Jag ritade på nalle puh figurer med blyerts penna under graviditeten men har inte riktigt kommit på hur jag ska fortsätta så det blir bra. Jag har insett att jag aldrig kommer kunna måla dom svarta kantlinjerna så det blir snyggt. Så nu ritar jag dom med tusch så målar jag resten sen och så får vi se hur det slutar...
Lillan fick sig en ny jätte fin body från Lindex, köpte stl 80 så hon kan nog ha den lagom till sommaren.



När man väll fått igång köplusten så kan det aldrig sluta bra. Vi har väldigt dåligt med pengar nu som alla småbarns föräldrar när man är hemma med mammapeng. Barnbidraget hann bara komma så var det borta igen. Där kommer avbetlaningarna väl till hands. Så både jag och älskling fick ett il när vi kom hem och drog iväg varsin beställning på hm.se, haha gäller att passa på nu när dom har 10%. Jag har inte köpt något till mig själv på väldigt länge så kände att jag kunde lyxa till med 2 byxor och 2 tröjor, älskling beställde en skit snygg kavaj, byxor och ett linne. Inte helt oväntat blev det mest till lillan som fått sig en duglig sommargarderob med basplagg strl 80 / 86.

Passaten besiktades igår, jag tror fan inte det är ett rätt på den bilen... Ända sen vi köpte den har det varit problem. Nu fick vi inte mindre än 6 anmärkningar. Allt ska dessutom vara fixat inom en månad annars blir det körförbud. Tror killen som besiktade bilen var den petigaste jag varit med om någonsin. Han anmärkte tom på ett trasigt torkarblad. Va fan dom fryser ju alltid sönder på vintern, det hade väll räckt att säga till om att det behövde bytas vem fan orkar anmärka om en sån sak!!!????? En sak är säker iaf billigt blir det inte :( Känns så förbannat surt att ta av sparade pengar för att fixa bilen. Den ska bara fungera! Basta!

Nu ska jag ta hand om min smått uttråkade dotter, det börjar dessutom snart bli dax för middag.... hamburgare eller pizza... det är frågan.

Bye for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0