Stora tjejen

Lillan bara växer och växer (det är väll tur det iofs). Igår började vi med storlek fyra på blöjorna. Det är förvisso liberos och deras fyror är ju från 7 kilo. Lillan vägde strax över 7 (7,3 nånting) på fyra månaders kontrollen och jag tror inte magsjukan tog så mycket av det - gjorde den det har hon garanterat ätit upp sig igen vid det här laget. Med tanke på den aptit hon har.

Lustigt hur tidsbegreppet förändras när man har barn. Även fast vi gör just inget en dag är det som att den ändå bara försvinner. Som att tiden går nästan dubbelt så fort som innan vi fick barn. Har vi projekt planerade då går tiden ännu fortare. Vi har projekt planerade väldigt ofta. Det kommer ju bara smälla till så ska jag tillbaka till jobbet.

Hon kan stå själv med lite stöd numera (eller det har hon kunnat rätt länge men nu har vi bildbevis). Observera den extra fina drägel fläcken på bodyn. Kanske börjar vara dax att inhandla sånadär fräsiga scarves / drägeluppsamlare som jag sett så många barn ha. Tror det finns rätt fräna på barnens hus.


Jag har märkt att jag väldigt ofta ligger och funderar och filisoferar när jag ska (borde) sova. Kanske för att jag inte är helt trött när jag går och lägger mig men ändå känner att det inte är värt att sitta uppe i min ensamhet. Nu när älskling jobbar fm så går han och lägger sig runt 10. Lillan lägger jag strax efter det. Sen brukar jag sitta uppe själv till halv 12 ungefär. När jag då väl lägger mig så vandrar tankarna rätt fort. Irriterande ovana. Jag har vant mig vid att somna så fort jag lägger huvudet på kudden. Så var det när jag var gravid (då var jag trött jämt och kunde sova i tid och otid). Även i början när lillan var nyfödd och jag ammade henne var 3 - 4 timme dygnet runt. Nu sover hon ju i stort sett hela nätter. Så sömn är ingen bristvara i dethär hushållet. Vilket resulterar i att jag inte blir lika trött heller. Väldigt ofta ligger jag och funderar på vad jag ska skriva här. Tror jag måste börja ställa klockan för att gå upp tidigare så jag blir tröttare på kvällarna.

Imorse hade jag ställt klockan på nio. Vi var som nämnt innan utan bil idag med. Jag övergav idén med öppna rätt fort eftersom det skulle bli för stort projekt att ta sig härfrån till Ålidhem. Det är för långt att gå. Skulle vi åka buss skulle vi bli tvungen att byta buss i stan osv. Istället bestämde vi date med Elise och Wille på stan. Hon erbjöd sig tom att hämta oss. Tack snälla snälla Elise.
Jag (som är shopaholic) har fått tillbaka lite pengar i form av bonuscheckar från HM för att jag är en av deras bästa kunder. Tillsammans med dessa checkar skickade dom med en kupong - om jag handlade damkläder för 300 kr får jag 50 kr rabatt, 600 kr får jag 100 kr rabatt osv. Den kupongen går ut den 27:e. Måste vara smartast att åka ner idag då eftersom lönen kommer imorgon tänkte jag. Väl där hittar jag inget.. En annan ful ovana jag har. När jag väl ska och vill köpa kläder (till mig) då hittar jag aldrig något. När jag inte har några pengar och inte är ute efter något. Då hittar jag hur mycket som helst. Sist jag och Elise var på stan hittade jag jätte mycket fint på HM och idag hittade jag inget :( Jag överväger starkt att ta med mig lillan till Hm på Strömpilen imorgon för att i lugn och ro gå och rota igenom varje klädställning för att se om jag ändå inte kan hitta något fint. Annars får jag väll handla barnkläder för alla pengar. Jag fick iaf byta den fina t-shirten lillan fick av farmor i tisdags till en större storlek. Min älskade farfar hade dessutom skickat lillan 250 kr att förgylla hennes dag med. Det gjorde vi på lindex. Hon fick två set med klänningar. Hon är mycket nöjd över dessa kläder och kommer med nöje bära dom när hon vuxit i dom.



Jag har även hunnit med att besöka min mamma. Tog en sväng dit själv. Känns väldigt märkligt att åka iväg utan lillan. Jag är ju van att ha henne med alltjämt. Det känns som jag glömt något när jag lämnar henne hemma. Eftersom vi försöker snåla in på det mesta nu (även frimärken - fast det är dyrare att faktiskt köra dit, men fick ju bonusen att träffa henne istället). Det här handlar alltså om dopinbjudningarna. När jag ändå skulle upp till Mariehem passade jag på att lämna en till lillans farfar med. Så nu har jag bara fyra kvar.

Imorgon står storhandling på schemat (vi och resten av stan tänkte trängas på Maxi).

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tror närmare bestämt de är lika gamla:) Malte står oxå nästan själv, bara lite problem med balansen!

2011-02-25 @ 10:16:47
URL: http://paandrasidanstaketet.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Tack så mycket! Och ja, du har helrätt i det du skriver. Sen är det inte alltid lika lätt första gången i praktiken, jag drar mig fortfarande från att amma henne när jag är iväg någonstans själv och det inte finns något "naturligt ställe" att amma på, men det lossnar nog det också snart :) Trevlig helg!

2011-02-25 @ 13:11:22
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0