Sova middag

Idag hade jag inte planerat något. Det är väldigt skönt att ha några dagar i veckan som man kan ta exakt som man vill. Att inte behöva anpassa sig efter tider eller personer. Idag är en sådan dag. Jag kände förra veckan - när vi var tvungen att vara hemma. Hur lite jag uppskattar att faktiskt bara vara hemma och göra så lite som möjligt. Jag ska bli duktigare på det. Jag tror att det är  bra för själen och för lillan med. Det resulterar ju i att hon får 100 % uppmärksamhet hela tiden och det älskar hon.

Vi tog en promenad till banken för att få komma ut och få lite luft. Tyckte det var lika bra när hon ändå låg så mysigt nerbäddad i vagnen efter hundarna varit ute. På hemvägen passade vi på att gå förbi ica och handla middag för resten av veckan. Jag vill ju vara duktig och försöker laga åtminstone en fiskrätt i veckan. Jag tycker det är jättegott och så är det ju rätt nyttigt med. Det går ganska bra. Det händer emellanåt att fiskrätten består av fiskpinnar eller fiskbullar (kan anses som fusk av vissa). Dom hade extra bra pris på polloc filéer så jag köpte två förpackningar.

Jag har pratat med prästen som ska döpa lillan idag. Han ringde lägligt nog just när vi kommit hem. Tydligen gör dom hembesök för att gå igenom dopet. Vilken service. Jag märker ju nu hur lost jag är i barnvärlden. Jag vet ju inget. Tur han kommer ha med sig förslag på böner och sånger så vi kan ha med annars vet jag inte hur det skulle gå. Just nu är nog dopklänningen största dilemmat. Men jag har ju en månad på mig så innan dess ska vi nog ha löst det.

Älskling kom hem från jobbet vanlig tid. Han hinner bara kliva ur duschen så ringer M. Hon skulle tydligen komma förbi på en kaffe idag. Åååå va bra - tänkte jag som inget visste. Jag som har extra skitigt hår och säkert luktar svett både här och där. Ingen tid fanns det för att snabbt ta en dusch heller eftersom jag just satt mig ner för att amma lillan. Så det var bara för mig att gilla läget och lite diskret smita in på toan och dra på ett extra lager deo i hopp om att jag inte luktade allt för illa.
Lillan tyckte hon var jätterolig. Kul eftersom hon börjat bli misstänksam mot människor hon inte träffar så ofta. Dock nämnde syrran när hon var här igår och vi började prata om detta. Att hon upplever att yngre tjejer (eller kvinnor) oftast brukar gå bra även om barnen inte träffat dom innan. Nu är det ju olika från barn till barn, men är det något ni skulle säga stämmer in på era barn med?



Just nu ligger både lillan och älskling och sover middag. Som vanligt passar jag inte på och gör bort saker jag behöver (duscha exempelvis) utan fastnar här iställlet. Visst är jag för duktig.

Kommentarer
Postat av: Jennie

SÅ du känner Marie?! :) Hon städade på universitetet förut så de är därför ja "känner" henne. Bekant så att säga. :) världen är liten :)



Duuu när ska ni ha dop förresten? Tänkte att annars får ni låna våran dopklänning om de är innan den 11 mars. :)

2011-02-21 @ 18:16:26
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0