Öppna förskolan



Nu har jag en helt utpumpad liten hjälte i barnvagnen. Jag behövde inte ens ut och styra (i den oplogade nysnön, för er som inte vet är det ett dubbelt träningspass). Utan lyfte bara över henne från bilbarnstolen till barnvagnen utan att hon vaknade.

Dagen började med att hon bestämde sig för att sova hela natten. När hon gör det brukar hon i regel inte vilja somna om efter amningen. Denna morgon var inget undantag. Hon vaknade, väckte mig 8.30, eftersom hon äter rätt länge så gick vi tillbaka till sängen 9.10 (det ör ändå en snabbis för henne) - lillan klarvaken. Så jag förstod att det inte skulle gå att få henne att somna om. Runt 20 över gav älskling upp och gick upp med henne så jag fick fotsätta sova <3 (fast han jobbar em och gick och la sig minst en timme efter mig). När jag väl tyckte det var dags att kliva upp sisådär runt halv 11 så hade båda somnat i soffan <3 Så söta.



Vi fortsatte med gröten idag, jag råkade smaka på den igår när jag skulle känna att den inte var för varm. Måste säga att jag tycker den är rätt dålig. Den smakar lite och konstigt. Jag förstår att hon är misstänksam. Nu får den inte lika stark reaktion som potatis och palsternackspurén. Det var väldigt underhållande att se henne äta den igår. Så fort hon fick en ordentlig tugga och kännde smaken kastade hon bak huvudet i stolen och kollade på mig som jag var helt dum i huvudet som stoppade detta i munnen på henne. Jag vet inte om det var för att maten var äcklig - hon åt ju upp rätt mycket. Eller om det är för att hon är ovan att äta alls. Det blir ett nytt försök till middag idag igen, det kanske är godare idag :)  Eftersom vi kommer få rätt mycket mer så vore ju lite surt om hon inte tycker det är gott.

Vi kommer nog måsta bada henne mer än en gång i veckan from nu. Lilla fröken äter med hela ansiktet. Hon nästan attakerar skeden när hon ser att den kommer. Tok charmigt. Funderar på att filma en liten snutt som man snyggt kan visa när hon är 15 och har första killen hemma ;)



Jag hade bestämt date med brudarna från babysången på öppna förskolan på Ålidhem idag. Dagen kunde inte ha börjat sämre. Lillan vaknat så tidigt, tog bara en power nap på 20 min innan vi for. I vanliga fall brukar hon iaf sova till 11 och ibland en snabbis till innan vi tar oss ut mellan 13 - 14. Så vi ligger alltså sjukt efter i sömnschemat. Jag tänker att det här kommer gå jätte fint ändå, hon får sova en snabbis i bilen så hon orkar med att vara där. Hon brukar alltid somna i bilen... Just det - det tyckte inte hon utan hon var klarvaken när jag hämtade henne bak när vi kom fram. Happ tänker jag, det här kommer ju bli jätte kul. Hon håller ändå god min hela tiden vi är där, men jag ser på henne att hon är ordentligt trött. Det var nog bra att jag inte hade tid att stanna så länge. Vi var med på sångstunden och hör och häpna, jag sjöng faktiskt lite. Det tar sig :O Sen ville jag få en fin gips av gutning av hennes händer och fötter. Så vi gjorde en mall i lera lite snabbt innan jag packade ner henne i stolen och mötte älskling hos bildoktorn Mats. Passaten behöver som tidigare nämnts lite omvårdnad. Så nu har vi bara en bil. Tack tjejer för en jätte trevlig eftermiddag :D (Jennie, Jenny och Frida med barn - och en respektive).

Ser fram emot en myskväll med en förhoppnisvis helt utvilad dotter (hon sover fortfarande så det borde inte vara en omöjlighet).

Bye for now.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Mycket trevligt att se er idag! Jag har själv oxå kommit till det stadie att jag skrålar på, varesig jag har hört låten eller ej!

2011-02-03 @ 19:41:55
Postat av: Jennie

Tack själv Lotta! :)

Otroligt kul att vi är ett gäng mammor som umgås me varandra :) Framför allt för barnen i framtiden ;) Hoppas du får en trevlig kväll nu! Kram!

2011-02-03 @ 20:12:29
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0