Lundmyrs napphållare <3

Ibland undrar jag hur det är ställt inne i huvudet egentligen. Igår natt drömde jag att jag var en vampyr som jagade andra "onda" vampyrer och inatt drömde jag att jag gjorde inbrott på jobbet (som var en skola) för att jag glömt mina vantar där. Sen blev jag överraskad av "onda, elaka" inbrottstjuar som försökte ta livet av mig och min kumpan (en jobbarkompis som inte existerar - inte på mitt jobb iaf). Jag undrar hur en drömtydare skulle tolka detta - jag kanske helt enkelt sett för mycket film ;)

Våran sötaste lilla fröken tyckte det var dax att sätta Tin-Tin frillan på kartan igen. Måste säga att det är fruktansvärt gulligt (och i smyg hoppar jag av glädje för att håret faktiskt växer - om än bara luggen).



Idag har vi tvättdag - har fått byta min onsdag mot fredag. Det känns ok nu när det är andra fredagen vi tvättar. Fortfarande lika förbannad på alla idioter i det här huset som inte kan hämta sin torkade tvätt. Både tumlare och skåp var fulla med kläder när jag tvättat klart första maskinerna - jag blir vansinnig!
Undertiden första maskinerna gick passade hela famlijen på att ta en tur till ersboda - mariedal - marieberg (eller obs, babyproffsen och barnens hus om man föredrar det). Babyproffsen för att se om det går att få tag på leksaken (bitringen) jag verkligen vill ha till lillan, den skulle tydligen vara köpt där. Jag hade tom tagit ett foto på den för att personalen lättare skulle förstå vad jag menar. Men med min vanliga tur hade den såklart utgått ur sortimentet. Så om någon har en (eller känner någon som har en) och känner att dom vill skänka / sälja den till mig skulle jag bli överlycklig :)



För att skona mina stackars händer köpte vi 2 andra bitringar till henne istället. Det verkar som dom gick hem hyffsat hos lilla fröken. Dock misstänker jag att hon lika gärna skulle kunna tugga på en pinne från skogen så vet inte hur värt det är att lägga allt för mycket pengar på "leksaker" till henne nu.



På barnens hus köpte jag min efterlängtade napphållare från lundmyr. Det står älskling på den och den är jätte fin ;) Jag har varit på jakt efter denna i säkert 3 månader nu. Det var riktigt nära att jag beställde den ifrån lundmyrs hemsida. Men dom har mage att ta 50 kr i frakt och det var det som fick mig att tillslut tveka. Till min stora glädje visade det sig att barnens hus skulle få in hela lundmyr sortimentet. Desverre har det tagit ungefär 3 månader för dom att faktiskt få varorna på lager (enligt butiksbiträdet som berättade detta för mig för 3 månader sen skulle det ta ungefär 2 veckor). Jag har varit förbi där ungefär 4 gånger och frågat om detta och hela tiden fått svaret - I slutet på veckan. Idag hade dom den äntligen (även om hon fick springa ut på lagret och leta i kartonger). Så nästa projekt får nog bli napparna - dom är nog inte fullt lika svåra att få tag på då jag är rätt säker på att babyproffsen har dom ;) Lånade bilderna från lundmyrs hemsida, på min står det älskling - inte pytteliten....



Lillan har bestämt sig för att burkmat är äckligt. Oavsett vilken smak jag väljer. Kanske borde prova med palsternackan igen den gillade hon ju inte från början. Hon dissar både potatis och morot och potatis och majs. Hon åt detta gladeligen före magsjukan. Jag vet inte om det är lönt att truga så mycket heller, får ju kasta bort hela burkar. Hon spottar bara ut allt igen... Någon som har tips på bra knep för att få henne att äta det igen?

På obs inhandlade jag bara blöjor (eller en töntig namnregskylt med hennes namn också bara för att den hängde just vid ingången och den var på halva priset - den kommer inte hängas på vagnen) och här kommer dagens fråga. Jag passade på att köpa ett paket libero nu när jag inte har några rabattkuponger kvar. Jag har alltid kört på pampers och tycker dom är riktigt bra, köpte libero nu för att testa om det är så stor skillnad. Det verkar vara antingen eller (antingen kör man uteslutande på pampers eller libero). Vad tycker du, vilken blöja är bäst pampers eller libero och varför?

Lekte runt med dom manuella programmen på min kamera igår och fick den här härliga bilden på divan.


Kommentarer
Postat av: Ankan

Söta saker kanske funkar bättre?

Här funkar äpplen, päron eller bananer bäst.

Bananen mosas, äpple och päron körs genom vitlökspressen - och sedan blandar man med bröstmjölk 50-50.

2011-02-18 @ 16:41:54
Postat av: Jennie

De där me att lillan inte vill äta är ungefär som Ebbis när hon haft magsjuka..de tog nästan 2 veckor innan hon började äta någorlunda normalt..men annars vare bara välling å ersättning hon tog..resten va ba skit..men succesivt så gick gröten bra å nu så funkar även burkmaten..men du måste va envis Lotta ;)



Apropå blöjorna så vet du va ja tycker ;) Libero i all ära, även om Pampers säkert är på dom oxå. Men Liero har ja alltid kört med å har aldrig varit besviken över dom (än så länge under lite mer än 6 års tid). Så de där är nog va man känner för. :) Men jag skulle starkt rekommendera Libero absolut :)

2011-02-18 @ 22:30:51
URL: http://frokenstens.blogg.se/
Postat av: Jenny

Testar själv bägge än så länge och har nog inte bestämt mig ännu. Gillar pampers då dom är tunnare när man tar på dem men när de blir våta blir de lite som en klump. Libero börjar nästan kännas bättre då de alltid är jämntjocka......

2011-02-19 @ 15:48:23
URL: http://paandrasidanstaketet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0