Första hjälpen del 2



Idag vaknade jag med en barnsång på hjärnan. Det känns väldigt underligt. Jag har nog inte gjort det sen jag var ett barn själv. Undrar om jag börjat överdosera sångstunderna med lillan? Det är ju mysigt och hon verkar ju uppskatta det. Kanske bara att gilla läget och vänja sig vid tanken. Jag misstänker starkt att det här inte kommer vara sista gången.



Hade ställt klockan på halv 11, men lillan tyckte det var mycket mer lämpligt att vakna 20 över 10 så det fick bli så istället. Vi skulle vara på öf på Ålidhem kl 13.30. Alltså hade vi väldigt gott om tid på oss även fast jag var tvungen att hinna med bajsrundan med hundarna innan vi skulle fara. Glad i hågen satte jag mig med kaffekoppen framför datorn - det skulle jag inte ha gjort. Helt plötsligt var klockan tio i ett och jag satt i myskläder och lillan låg och sov. Så jag fick lagom varsamt försöka väcka upp lilla fröken eftersom jag hade tänkt att hon skulle äta lite innan vi for så jag skulle slippa sätta mig och amma där, det första vi gör när vi kommer. En turboamning senare var vi på våg. Nu kan man nog inte säga att man kommer i tid eller inte eftersom man kan ju komma och gå som man vill. Men vi var där 13.35. Tycker jag själv var en väldig bedrift - största tidsoptimisten som jag är.
Väl där mötte vi upp Jennie, Ebba, Jenny och Malte och hade en mycket trevlig eftermiddag - tack för det brudar. Det känns jätte kul att vi fått så bra kontakt så snabbt :)



Vi hann prata om matfrågan ännu en gång (burkmat eller inte). Måste säga att det inte är lätt det där. Jag skulle vara duktig (läs snål) mamma och göra egen mat till lillan. Men det visade sig att hon tyckte att min potatis och morotspuré smakar skit. Hon sväljer inte ens. Palsternackan åkte ju ner även om jag fick världens minspel. Min mat åker bara ut. Hur jag än trugar. Jag har provat mixa ner vatten för att den ska bli lite luftigare. Men det hjälper inte. Det duger helt enkelt inte. Så imorgon packar jag ner fröken i vagnen och går på ica och köper burkmat. Det äter hon ju iaf och i slutändan är ju ändå det viktigast.

Hemma hann jag bara laga och äta middag. Jag är kompis med billiga veckan igen. Provade Spagetti med tomat och bacon röra och det blev gott. Sen bar det iväg till tegs öf för den andra delen av första hjälpen kursen. Jag rekommenderar alla att gå den. Instruktören var super och vi fick öva på allt hon gick igenom. Kursen är inriktad på första hjälpen för barn och det känns viktigt för mig att hört allt en gång iaf. Sen fick vi en jätte bra handbok, så skulle jag glömma något är det bara att bläddra fram det i den. Dokumenterade min arm efter en övning - rätt äckligt.



Hur många av er har hört att man ska spola ett brännsår under kallt vatten? Det var vad jag trodde iaf. Spola länge (15 min) under kallt rinnande vätten. Men så är inte fallet, vattnet ska vara ljummet. Strax under 37 grader. Så jag har stått och plågat mig själv helt i onödan när jag bränt mig i ugnen eller dyrligt.

Älskling och lillan ligger och sover. Känner att det är mer än dags för mig att göra dom sällskap. Den här dagen har verkligen varit fullt upp. Imorgon ska jag göra så lite som möjligt. Tvätta måste göras men annat än det blir det nog bara soffmys med mina älsklingar.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ljummet vatten, de va nå nytt :) Håller me dig om att man alltid fått tipset att kyla me kallt vatten under kranen ett bra tag..men där ser man vad fel man kan ha..eller fel äre väl inte men de lindrar ju me ljummet vatten..kallt vatten är ju snarare plågsamt!!



Hoppas ni får en toppenhelg Lotta och pussa lilla Tuva från oss så ses vi på tisdag!! :)

2011-02-11 @ 08:50:30
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0