En resa

Jag sitter just nu i telefonkö till Umeå taxi. Smått förvånad. Jag menar hur många kan det vara som ringer och bokar taxi 10 över 8 en onsdagskväll? Uppenbarligen några fler än mig. Eller så har dom en telefonist och en väldigt besvärlig beställare. Eller så lägger dom på en fejk kö så jag hinner tröttna och bokar via mobilen som dom så snäll föreslog innan jag hamnade i kön. Tji fick dom eftersom jag till slut kommer ringa ett annat bolag istället.

Jag reser till Norrköping imorgon. För julbord och teamträff. Det ska bli jätteroligt. Jag har faktiskt inte packat lika mycket som jag brukar. En natt borde knappt kräva någon packning alls. Men å andra sidan är jag tjej och vill gärna piffa upp mig lite inför julbordet. Så det kan hända att det åker med lite mer än jag faktiskt behöver. Men hellre för mycket än för lite. Oftast glömmer jag ändå något väsentligt. Hårborsten tex. Vet inte hur många mini ex jag har av den (inhandlade i hotellreceptioner i vild förtvivlan). Det spelar liksom ingen roll hur mycket jag packar det känns ändå alltid som jag glömt något. Fördelen är att jag inte ska till världens ände. Så allt jag glömt går att köpa där. Vilket känns betryggande.

Lillan är i stort sett frisk nu. Det har hon förvisso varit i några dagar. Vår bvc sköterska tyckte det lät som tredagarsfeber. Utslagen efter febern försvunnit bekräftade det ännu mer. Som värst hade hon röda utslag i hela ansiktet och över hela överkroppen. Hon har fortfarande kvar lite så älskling fick order att stanna inne i veckan. Underförstått menade hon nog att det kanske smittar.
Det verkar gå väldigt mycket förkylningar nu. Flera på jobbet är och har varit dåliga. Själv känner jag mig rätt pigg. Peppar, peppar. Så det skulle mycket väl kunnat vara jag som dragit hem viruset/bakterien som smittade henne.

På detta håller hon på att få 4 kindtänder ungefär samtidigt. Två är lite före dom andra. Så hon dreglar något fruktansvärt och biter på allt i sin väg. Det gäller att passa fingrar och tår. Jag hoppas dom stora envisa tänderna kommer fort. Så hon slipper plågas allt för länge.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0