Hemma bäst

Nu har jag gjort bort resandet för detta år. Det känns skönt. Även om det samtidigt påminner om hur mycket jag faktisk trivs hemma med familjen. Denna gång hade jag inte lika fullt upp. Utan rätt gott om tid på kvällarna att längta hem. Det fanns tv på rummet. Men det var också allt. Bland det första jag upptäckte när jag satte mig i sängen var att dom faktiskt hade dunkuddar. Lite udda kan jag tycka. Eftersom jag inte tål dun allt för bra stegade jag raskt ner till receptionen för att få den utbytt mot en i syntet istället. Det hade dom inte. Så receptionisten frågade om ett lakan gick bra. Jag föreslog ett täcke. Vilket jag också fick. Det var inte en ultimat huvudkudde. Men fick lov att duga. Jag avråder alla som funderar på att boka detta hotell. Jag kommer inte bo där fler gånger.



Utbildningen i fredags skulle hålla på 8 - 17 enligt kallelsen. Jag meddelade detta till hon som bokade resan och tyckte att planet hem lämpligtvis skulle gå runt 19 (givetvis från Arlanda). Hon bokade mig på ett plan som gick 10 över 20 ifrån Bromma. Lite missberäknat från min sida.
Teknikerna hade haft julbord kvällen innan och var eventuellt lite ur fas. Vi var klara halv 16. Jag tiggde skjuts med en av dom till Bromma flygplats för att slippa ta taxi. Han släppte av mig där runt 16. Resten av fredagskvällen spenderade jag på Bromma flygplats. Såhär i efterhand är jag glad att jag inte flög från Arlanda. Då dom hade haft strömavbrott som resulterat i att alla plan blivit försenade. Men inte direkt en utlimat fredagskväll.



Denna helg som förra var planen att ta det väldigt lugnt. Riktigt så blev det inte. Enda chansen till julmiddag med mamma var på lördagen. Så det fick bli så. Väldigt skönt att slippa laga middag. Men jag kände mig fortfarande trött efter resan. God mat och trevligt sällskap är förvisso aldrig fel.





Söndagen bjöd på sovmorgon till halv 10. HALV TIO. Nästan så jag vaknade i chock och småpanik i tron att lillan blivit väldigt sjuk utan att vi märkt det under natten. Kanske ett resultat av alla halvvakna nätter älskling fått tagit på slutet. Tacksamt att hon väljer att jämna ut det på helgen. Å andra sidan blir hela dagen skev efter något sådant. Hon fick frukost sent, lunchen senare. Sov lunch sent, fick väckas så vi skulle hinna till mammagruppsfika halv 3 osv.

Det var väldigt trevligt att träffa alla mammor och barn igen. Sist vi sågs gick inte lillan. Så det var ett tag sedan. Barnen bytte julklappar och det bjöds på jätte gott julfika.

Däremot har jag inte ett uns julstämning i kroppen. Inte ens lite. Jag vet inte om det beror på att det är lite snö. Att tiden går så otroligt fort, avsaknaden av julgranen eller något helt annat. Jag hoppas den infinner sig lagom till julafton helst kvällen innan då svärfar med sambo kommer hit på julmiddag då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0