Julbord

Årets första julbord avnjöts på Laxholmen i Norrköping tillsammans med kollegorna där och några från Malmö. Jag hade riktigt trevligt och faktiskt inte allt för mycket tid över att längta efter familjen. Vilket i sig måste räknas som lyckat. Hotellet såg väldigt tråkigt och avskalat ut på utsidan. Men visade sig ha riktigt trevliga rum. Inte för att jag spenderade allt för mycket tid i det.

Det blev en blixtvisit. Vi kom runt lunchtid och begav oss ungefär samma tid dagen efter. Halva arbetsdagar med långa restider. Inga större förseningar annat än flyget på väg hem. Det man absolut inte vill sitta och vänta på. Det bör även tilläggas att Arlanda inte är bästa stället att vistas på en fredagseftermiddag / kväll. Extremt mycket folk överallt. En stark längtan hem. Väldigt trött och sliten. Ungefär det sista jag ville höra när jag satt mig ner på bänken var prat om förseningar. Dessvärre tyckte inte Norwegian samma sak. Eftersom planet blev försenat nästan två timmar. Bara för att köa till taxin i yrande snö och tunna byxor. Det känns inte allt för motiverande med stockholmsresan nästa vecka i sikte efter detta. Jag hoppas att Bromma och Malmö aviation håller tidtabellen bättre.

Det blir Stockholm onsdag till fredag. Det känns både kul och jobbigt. Mest kul.

Helgen har varit mycket lugn. Eftersom jag inte känt mig allt för upplagd för något faktiskt. Mest mys hemma med familjen. Jag misstänker att det blir samma sak nästa helg. Det kommer bli en lång fredag då med. Då planet hem inte går förrän strax efter 8 på kvällen.

Borta bra men hemma bäst. Det ligger väldigt mycket i det.



Det lilla men mysiga hotellrummet.



Premiärtur i pulkan.


Helnöjd liten som lyckats överrumpla den mindre nöjda gamfarbrorn.


Detta roade sig lillan med när jag och älskling åt middag. Hade hon haft en halvtimme till på sig hade varenda leksak, sko och hundklädsel legat där med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0