Stockholm

Japp, jag hann bara komma hem så skulle jag packa inför nästa resa. En större väska lånade jag mig. Så jag kunde rymma lite shopping hem. Dessvärre packade jag den större väskan lite för mycket. Så nu när jag försöker rymma det jag shoppat vill det liksom inte rymmas. Jag är heller ingen mästare på tetris. Så allt ligger lite huller om buller. Förhoppningsvis har inte Malmö aviation allt för stora invändningar till mina numera två minde handbagage.

Jag sitter på mitt hotellrum nu. Hotellet ligger väldigt nära kontoret. Men jag tror jag satsar på scandic hotellet lite längre bort nästa gång jag ska ner. Inte för att dom på något sätt varit otrevliga här. Mer på grund av standarden. Man skulle kanske kunna räkna detta som 2 och ett halvt stjärning. Ungefär. Jag föredrar 3 stjärnor helst över.

Igår traskade jag över vägen och kastade i mig en hamburgare i farten på donken. Inte i brist på andra restauranger. Det ligger ett olearys bara lite längre bort i samma byggnad. Utan för att det skulle gå så snabbt som möjligt så jag på fortast möjliga tid var tillbaka på rummet. Delvis för att jag tycker det är lite ensamt här på kvällarna. Det känns ännu lite ensammare att äta ute själv. Mycket för att det är kolsvart ute och hotellet ligger i en mörk gränd. Lite för att jag lätt blir paranoid under dessa förhållanden. Lite för att jag är låååångt hemifrån och mycket för att jag inte hittar särskilt bra här.

Idag upptäckte jag till min glädje att dom faktiskt sålde micromat i receptionen på hotellet. Så istället för att noja upp mig järnet och stress äta en till middag avnjöt jag en ost och broccoli soppa i foajén. Den var faktiskt riktigt god. I lugn och ro kunde jag lyssna på spotify och läsa lite bloggar under tiden. Avslappnande och ingen paranoia. Superduper.

Så vad har jag gjort här då.... Jo inte allt för mycket faktiskt. Igår jobbade jag det jag hann. Innan teammöte med hälften av teknikerna. Idag har jag åkt runt på östermalm och södermalm tillsammans med en annan tekniker och kikat lite på mätare. Det är faktiskt rätt nyttigt att se hur allt fungerar på fält. Sen är det väldans trevligt att få träffa alla också.

Imorgon väntar en heldags utbildning. Hoppla. Det kan gå lite hur som helst. Jag misstänker att eftermiddagen kommer bli jobbig. Jag kommer dessutom sitta flera timmar på Bromma flygplats och vänta. Gott om tid att beställa en taxi som kan ta mig hem. Så slipper jag den förbannade taxikön iaf. Tur jag har både dator, telefon och bok nära till hands. Största fördelen är att det inte är Arlanda. Alltså inte lika mycket folk. Nackdelen är att jag inte är hemma förrän i bästa fall halv 10. Förhoppningsvis får jag traktamente som väger upp nackdelen.

Lite shopping på ikea har jag hunnit med idag. Lycka. Kanske lite för mycket eftersom jag inte rymmer allt i väskan. Jag är nöjd och lite fattigare. Men det var det värt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0