2:a advent

Helgen har gått i sjukdomens tecken. Eftersom febern ihärdigt håller i sig har jag lagt tandspekulationerna på hyllan och insett att hon förmodligen är förkyld. Stackarn. Men så mysig som hon varit fredag och lördag kväll kompenserar det rätt mycket. Inte har det blivit mycket gjort heller. Vi tog en snabb runda på stan igår. Med lilla söt nerbäddad i vagnen. Lite friskluft skadar aldrig. Vi kom hem med halverad klapplista. Det känns bra. Jag hoppas att resterande kan inhandlas utanför centrumkärnan. Även om Gamlias julmarknad säkert övertog en viss del av julklappshandlarna var det ändå väldigt mycket folk när vi begav oss hemåt.

Vi har i allt detta insett att en örontermometer är oumbärlig för småbarnsföräldrar och därför lagt till den på önskelistan till tomten.

Lillan hade dryga 40 graders feber när hon somnade igår. I morse var hon i stort sett feberfri men har nu sovit i nästan 3 timmar så jag misstänker starkt att hon inte är frisk än. Jag har även börjat fundera på om det kanske är läge att väcka henne för att hon ska somna i något sånär rimlig tid ikväll.

För att göra något produktivt idag tänkte jag baka. Lussebullar och pepparkaksmuffins. Efter jag skummat igenom säkert 10 recept på lussebullar och insett att varenda ett resulterade i typ 50 bullar (jag hade tänkt mig max 20) la jag ner den idén. Eventuellt tar jag upp den igen nästa helg och halverar lämpligt recept. Pepparkaksmuffinsarna blev inte heller riktigt som jag tänkt eftersom jag lämpligt nog bara hade ett ägg kvar. 12 muffins blev det slutliga resultat. Vilket i sig inte är så illa faktiskt. Goda blev dom dessutom.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0