En liten flaska vin

Vilket underbart väder. Det är knappt jag kommer ihåg när det var mulet sist. Sol och värme i flera veckor känns det som. Jag misstänker starkt att jag överdriver rätt kraftigt. Men jag kan faktiskt inte komma på när det var dåligt väder sist. Bara därför ska det regna imorgon. Jag har kollat både SMHI och yr. Båda sidorna visar regn från klockan 12. Säkert bara för att vi i mammagänget bestämt träff för att traska runt Nydalasjön just då... Typiskt. Nu skulle det inte vara första gången meteorologerna misstar sig. Ibland kan man klia sig blodig för att försöka komma underfund med hur dom läser väderkartorna. Jag har varit med om att SMHI visat regn och utanför fönstret lyser solen för fullt. Inte ett regnmoln så långt ögat kan nå. Det är nästan pinsamt att dom inte snabb som ögat ändrar till sol på hemsidan.

Min svagt påbörjade förkylning som började med ett ont öra och fortsatte med halsont är som bortblåst. Mycket konstigt. Jag var helt övertygad om att det nu var min tur (älskling har åkt på några slängar som jag lyckats undkomma). Att jag skulle ligga hemma däckad en vecka. Nu blev det inte så. Det tackar jag min lyckliga stjärna för. Att ligga sjuk hemma hör inte till mina favoritsysselsättningar. Vart det plötsligt onda örat och halsen kom ifrån får jag nog aldrig veta. Tur det inte stannade iaf.

Jag har nu officiellt slutat amma. Det känns både lite vemodigt (jag saknar min och lillans mys stunder under amning) men också väldigt skönt. Än har jag lite mjölk kvar. Men det borde inte ta allt för lång tid innan det försvinner. Detta ska vi fira med en liten flaska vin imorgon. Det kommer smaka så gott. Det är ju trots allt ungefär 1,5 år sedan jag drack vin sist.

Den här dagen har vi inte gjort särskilt mycket. En tripp till strömpilen för att införskaffa mer ersättning. Efter det tog jag och lillan en promenad runt teg för att hon skulle få sova lite mer och för att jag skulle få njuta av solen.
Resten av soltimmarna var väl spenderade på stekarbalkongen.

Eftersom lillan brukar bli trött igen efter måltiden vid 4 så packade jag ner henne i vagnen för en snabb promenad. När jag ammade brukade hon ofta somna medan hon åt. Då kunde jag bara lyfta över henne till spjälsängen så sov hon vidare där. Nu när hon äter ersättning ur flaska blir hon inte trött på samma vis. Det krävs att jag bäddar ner henne i vagnen och går en kort sväng. Det räcker med ett varv runt kvarteret. För att hon ska somna. Nu är det ju så fint ute fortfarande så jag tog en lite längre sväng för att få känna lite på kvällssolen.

Just nu ligger hon på balkongen och sussar så sött. Det är så fantastiskt praktiskt med balkong när man inte har lyxen med egen igång alternativt uteplats där man annars skulle kunna lämna vagnen. Styr jag in henne på sitt rum vaknar hon mycket fortare eftersom det blir så varmt. Enda nackdelen med dags sol på balkongen är att det bara fungerar att ställa ut vagnen på kvällen. Annars blir det nog ännu varmare för henne att ligga ute än inne.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Men Lotta! Vi få ta å planera in en middag/utgång me tjejerna nu då snart tycker ja :) Skulle va ruskigt najs! :)

2011-04-28 @ 22:52:29
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0