Sockerberoende?

Nu är det fredag igen. Vi brukar ju vanligtvis köpa godis på fredagar. En jättestor påse som räcker hela helgen. Mina tandtroll tycker det är en ypperlig idé. Dom tycker om godis minst lika mycket som jag. Under påsken har jag ju försökt hålla mig lite extra från sötsaker. Hur har det gått då? Jo, inte så bra. Fast jag har ett synligt hål i en tand kan jag inte låta bli att äta godis eller andra sötsaker heller för den delen. Så jag har halvt gett upp tanken på att sluta helt. Vad ska vi annars ha för gott att se fram emot inför helgen? Det är dessutom i stort sett omöjligt att sluta äta sånt som innehåller socker. Mer eller mindre allt gör det. Därför tror jag vi ska försöka banta ner det till en liten påse, som vi äter upp på fredagen för att försöka åtgärda problemet på något sätt. Sluta helt rätt och slätt är jag inte upplagd det minsta för nu. Sockerberoende? Jo, det är nog exakt det jag är. Däremot kan det hända att det sker drastiska åtgärder efter ett besök hos tandläkaren...

I morse vaknade lillan 7. Wtf! Hon brukar sova till 9. Vi lyfte över henne till våran säng. Där roade hon sig med att sparka, nypas, prata, skrika, slå, veva, grina och brumma. Efter en timme insåg jag att hon inte kommer somna om och lommade upp med den missnöjda lilla. Som genast blev på strålande humör när hon slapp ligga inbäddad mellan mamma och pappa i ett mörkt sovrum.

Detta resulterade i att allt blivit lite skevt idag. Hon var super trött vid 11 och somnade när älskling gav henne ersättning. Då insåg jag att en promenad runt nydalasjön halv 13 var en omöjlighet. Lillan skulle med all säkerhet ha vaknat tills dess och att gå en två timmars promenad med en dam som inte tycker det är allt för kul att åka vagn vaken är inget jag ger mig på. Särskilt inte en sån sträcka då det är mer eller mindre omöjligt att bli hämtad efter vägen ifall hon skulle bli allt för grinig. Så jag packade ner henne i vagnen och tog en promenad runt böle med syrran istället.
Efter lite kusinhäng är lillan nu helt slutkörd och sitter och gnuggar ögon för fulla muggar. Jag har så smått insett att det nog är lika bra att blanda ihop en flaska käk rätt snart så hon får sig sin middagslur.


 

Älskling har varit och besiktat saaben idag. Han glömde lägligt nog telefonen hemma så än vet jag inte hur det gick. Men eftersom den bilen är lite som den är så misstänker jag att vi fått minst 7 anmärkningar. Älskling trodde 10 innan han for. Ska bli intressant att se vem som kom närmast.

Igår kväll tog jag lite bilder på lillan med bodyn som hilka. Hon kräktes ner dreglisen så jag tog av den. Efter ett tag blev bodyn rätt blöt, så jag tog av den med. Tyckte hon var så söt när hon hade den hängande på huvudet. Nästan som en hilka. Jag lekte lite med bilderna i photoshop - fantastiskt program om man kan det. Blev rätt nöjd över resultatet.


Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Ja, jag klickade faktiskt hem en. Hoppas den passar nu också, hihi :)



2011-04-29 @ 22:01:58
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Och du, hoppas vinet smakar :)



Kram!

2011-04-29 @ 22:11:53
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0