Sifo

Sifo tycker om mig. Jag tycker inte så mycket om sifo. Till att börja med har dom inte ens bemödat sig att ta reda på vilken adress jag faktiskt bor på utan skickar allt till den gamla fortfarande, så allt kommer eftersänt. Jag undrar hur länge man får eftersänd post... Är lur på att det är ett år. Hur som helst fick jag en enkät dom ville att jag skulle fylla i om mina vanor i stort sett allt. Enkäten var en bok med ca 100 frågor på varje blad. Jag förstod rätt fort att det skulle ta låååång tid att fylla i den och la den därför åt sidan. Att dom lockade med att man kunde vinna värdepapper hjälpte föga - jag vinner aldrig ändå. När dom tillslut skickat ett snälla-vi-gör-allt-för-att-du-fyller-i-våran-monster-enkät brev och dessutom gav bort presentkort värt 100 kr på vilken butik jag ville (HM) från presenttorget gav jag tillslut vika. Jag satt en hel kväll med deras jävla bok och kryssade och kryssade och kryssade. Jag trodde aldrig det skulle ta slut.
La den på lådan och fick mina 100 kr på HM. Så tänkte jag - nu lär det ta lång tid innan dom skickar en till. För det stod att jag var slumpvis utvald. Tro fan det. Det gick en månad så damp det ner en ny i lådan!!! Lika stor och tjock. WTF.... Fattade dom inte att jag inte var så jättesugen på att sitta och kryssa deras böcker med tanke på hur mycket dom var tvungen att muta mig med för att jag skulle bemöda mig med att fylla i den förra. Så den har legat i reklam högen på bordet sedan dess. Igår fick jag ett nytt snälla-söta-fyll-i-våran-skit-enkät brev. Denna gång mutar dom med en biocheck och tro fan att jag kommer sitta och kryssa till fingrarna blöder ikväll för det. Att dom inte lockar med mutor från första början. Eller finns det verkligen mänskor som tycker att det är roligt att sitta och kryssa att dom gör det gratis?

Idag vaknade lillan kvart över 9. Jag hade legat vaken ett tag men inte pga lillan denna gång. Utan grannens jävla väckarklocka. Jag behöver nog inte ens överdriva om jag säger att den var igång minst 20 minuter i morse. Den börjar strax före 8 och kan hålla på i nästan en halvtimme vissa dagar. Skit grannar!

Lillan har blivit riktigt stark i ryggen och orkar sätta sig upp från halvliggandes. Vi har tagit för vana att alltid spänna fast henne när hon sitter i babysittern. För säkerhets skull. Nu går detta inte att tumma på alls eftersom hon säkerligen skulle trilla ur den om hon inte satt fast. Den här bilden tog jag i morse. Hon satt först och pillade på giraffen i knät. Sen kastade hon den på golvet för att sedan plocka upp den igen.


Efter frukost tog hela familjen en promenad runt böle. Helt underbart väder (är det fortfarande) idag. Hundarna behöver ju också luftas. Hela 10 plus och sol. Vi tappade bort tiden lite och fick stressa hem för att bada Bill och Bull och snabbt hinna äta lunch. Halv två entrade vi öppna.

Där satt lillan helt själv (utan stöd) och lekte rätt länge. Två andra mammor påpekade hur stadig (läs duktig) dom tyckte hon var och oj vad stolt jag blev i mammahjärtat. Min lilla kicka. Sitter helt själv. Jag såg allt att älskling blev lite stolt med. Så nu ska vi träna, träna och träna lite till på att sitta stadigt.

 

Det visade sig att det skulle komma en karl från NTF och informera om bilbarnstolar. Hade jag ingen aning om. Vi som var och tittade på stolar för några dagar sedan. Jag har insett att vi måste köpa en rätt snart och tycker det är en djungel av stolar. Jag är inte beredd att betala närmare 4000 men vill inte heller köpa den billigaste. Oturligt nog var han sen vilket innebar att vi inte hann stanna kvar hela tiden. Älskling skulle hinna förbi både godishuset och sin pappa (på andra sidan stan) innan jobbet. Men det vi hann höra hjälpte mycket. Det tackar vi för.

 

Lillan somnade så sött i vagnen på vägen hem. Så jag passade på att klicka hem en jacka till henne. Jag har fortfarande kvar 30% rabatterna på lindex och insåg igår att dom bara gäller på bebiskläderna. När vi var på lindex tidigare i veckan tänkte jag köpa samma jacka. Men det verkar resten av stan också tänkt för det fanns bara en kvar i för liten storlek. På nätet deremot fanns det bara strl 80 kvar. Med rabatten blev jackan riktigt prisvärd. Perfekt till vår/sommar/höst. Visst är den fin :D Bilden lånade jag från lindex hemsida.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0