Röda pilotbrillor

Jag vet inte vad det är men jag passar i väldigt få solglasögon nu för tiden. Det är väldigt irriterande eftersom jag gillar att använda dom. Eller rättare sagt så bor jag i dom hela våren, sommaren och hösten. Jag brukar matcha det men en sån där snygg glasögon bränna varje år. Det är därför rätt viktigt att jag trivs i dom jag har.
Jag har tidigare nämnt att mina glasögon försvinner varje säsong. Det gör dom också men jag har nu lyckats hitta dom två paren som tidigare var borta. Jag var ju helt inställd på att dom var mycket snyggare än det par jag hittade i bilen. Det var inte så. Förmodligen var det därför det par jag använt låg i bilen och dom andra två längst ner långt bak i en låda jag sällan tittar i. Sen undrar jag varför dom ska tona glasen på varenda jävla par som finns i butik numera? VARFÖR? Det är ju bara irriterande. Jag tycker dom istället kan göra glaset samma färg i en ljusare nyans så blir alla nöjda och glada.
I år tror jag att det får bli en pilotvariant. Det har jag aldrig haft tidigare. Lindex har en som inte är så dyr som jag kommer slå till på när barnbidraget kommer. Med min tur är dom säkert slut då så jag får dras med mina fula gamla i år igen.

När vi vaknade var det skitväder. Mörkt, dystert och allmänt trist. För att pigga upp dagen lite fick lillan ha klänning idag. En lila klänning med en zebra på, den är från HM men jag har fyndat den på tradera. Verkligen jätte söt.




Idag var enda planen kappahl. Jag har ju länge gått och dreglat över deras vintage stories sortiment. Som jag bara sett på nätet tidigare. Uppnålat på en modell kan ju alla kläder se snygga ut men jag hade ändå höga förhoppningar. Kappahl öppnade portarna på strömpilen igår (vi kommer snart inte behöva in till city mer då allt vi behöver finns där) det firade dom med 30% rabatt på hela sortimentet hela helgen. Älskling köpte sin svindyra jacka = jag kan köpa vad jag vill utan att han kan protestera.
Jag har faktiskt aldrig kollat efter kläder åt mig själv på kappahl tidigare. Har fått för mig att dom bara har tant kläder. Nu var det ju i första hand vintage kollektionen jag var mest intresserad av. När jag insåg att dom kläderna inte var just så fina som jag trodde och min storlek var slut på dom jag tyckte bäst om så började jag titta runt på lite annat istället. Jag plockade på mig lite här och lite där och ställde mig i kön till provrummet. Efter 20 min i kö och ihärdigt provade av alla plagg fastnade jag mest för ett par skumma byxor och en oversize skjorta. Jag vet faktiskt inte varför jag ens tog brallorna för att prova eftersom dom på galgen såg rent bedrövliga ut. Men på blev det en helt annan byxa. Tillsammans med skjortan tyckte älskling att jag såg ut som från en scen ur Pirates of the caribbean. Det duger. Jag tyckte det var skitsnyggt.
Jag kan ju aldrig låta bli att köpa något åt lillan så hon fick en super fin tunika matchat med byxor från vintage kollektionen. Kan hon matcha pirat morsan i sommar.
Bilderna är lånade från kappahls hemsida. Min skjorta är inte vit utan mycket snyggare än den på bilden. Men det är exakt samma modell. Byxorna hittade jag ingen bild på (kanske för att dom såg så bedrövliga ut på galge). Ni som träffar mig regelbundet kommer få se mycket av dom i sommar. Det lovar jag.




Ett par hundra fattigare var tanken att vi skulle köpa nya gardiner till sovrummet på hemtex. Väl där upptäckte jag till mitt förtret att det inte var ett två pack. 250 kr för en kappa. Jag säger då det. Jävla tur jag upptäckte det där så jag inte kommit hem med en stackars kappa och märkt det när jag packat upp den ur paketet. Det skulle sett fattigt ut med bara en gardinkappa.
Vi avslutade utflykten på maxi. Där vi köpte ersättning, lite annat och ett par röda pilotbrillor till lillan. Vi kunde inte låta bli dom var så söta. Hon kommer va coolast i dom i vår och till sommaren och kanske till hösten. Hon har ju redan fattat det här med att posa för kameran. Bådar gott för framtiden.... eller??


 

Till middag gjorde jag sista receptet i mitt billiga veckan häfte. Laxgryta med purjolök, majs och citron. Jag skippade majsen. Helt enkelt för att jag glömt köpa och inte hade någon hemma. Sen skulle jag inte kalla det gryta. Det var en soppa. Men det blev jätte gott. Jag är riktigt imponerad över resultat av billiga veckan maten. På riktigt jätte nöjd. Jag kommer absolut att fortsätta med det. Älskling tycker att det är en bra idé. Jag tycker att det sparar väldans massa tid att sitta och försöka spåna fram maträtter skriva handlingslistor och sen ändå glömma hälften. Jätte smart, smidigt, praktiskt och gott. Man kan om man är riktigt lat köpa färdiga billiga veckan påsar. Vecka för vecka. Den billigaste tror jag kostar 500. Man kan t o m få dom hemkörda. Overall en stark 4 av 5 möjliga lottor.


Kommentarer
Postat av: Fia

Vilken jätte fin klänning hon har på sig =)

2011-04-16 @ 21:14:22
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0