Mmmm välling... eller?

Lillan fyller ett halvår i dagarna. Jag känner att det inte är sådär jätte noga med att börja med allt exakt på dagen och gick därför och införskaffade en mild havrevälling igår. Borde ju inte smaka så annorlunda än gröten tyckte jag. Min ambition med detta är att sluta amma innan lillan är 7 månader. Hon har i stort sett aldrig druckit ur flaska. Dom få gånger vi försökt har det gått väldigt dåligt och hon har bara fått i sig en bråkdel (läs i stort sett inget) av innehållet. Jag hade i förväg bunkrat upp med större flaskor med välling napp bara för att allt skulle gå så smidigt som möjligt.
Vi började igår. Jag har kommit fram till att byta ut maten mitt på dagen skulle vara det bästa. Så min mjölkproduktion går ner i lagom takt och jag slipper bli sprängfull.

Lillan kollade lite konstigt på flaskan. Vällingen smakade skit och flaskan var verkligen inget hon ville ha i närheten av munnen. Det gick snäppet bättre för älskling när han provade tidigare på dagen. Jag misstänker att det beror på att han inte har godare saker att erbjuda innom retfullt avstånd.

Idag provade han ge lite på sked när hon ännu en gång dissat flaskan. Det gick lite bättre. Men vällingen smakar forftarande skit. Det här har jag inte tänkt ge upp (som jag väldigt snabbt gjorde med burkmaten hon inte längre ville äta). För jag ska minsann slutat amma om en månad.

Dels känner jag att jag gått ner på tok för mycket i vikt. Känns som jag mest består av skinn och ben nu för tiden och det är inte så jag vill se ut. Jag misstänker att det är amningen som hjälpt till att tappa alla gravidkilon och några till på köpet. När jag nämnde detta på öppna igår frågade hon som jobbar där ifall jag skulle vilja prata med en dietist för att få ordning på det. Men jag tror att det kommer lösa sig så fort jag slutat och gör det inte det kan jag kontakta en då istället. Sen har ju våren äntligen infunnit sig och jag vill kunna ha lite finare och inte så amningsvänliga kläder på mig igen.
Jag har på andra förstått att det inte går över dagen. Inte ens över veckan. Är lillan i närheten så envis som jag kan vara har vi ett digert arbete framför oss.

Idag har vi haft besök av en arbetskamrat och hennes dotter. Mycket trevligt. Hon skämde tom bort oss med en burk plommonpuré på ica. Eftersom jag lämnat väskan hemma och inte hade en krona på fickan.

Det verkar som att lillan vill motarbeta mig i allt just nu. Hon har nämligen kommit på att det inte är allt för kul att gå och lägga sig igen efter frukost. Typiskt jag som vill sova. Jag ska ändå försöka några dagar till men jag kommer nog måsta ge upp den fighten rätt snart och insé att 8 är den nya tiden att vakna. Nu är det ju inte så farligt tidigt Lägger jag mig strax efter henne får jag gott om sömn. Jag har misstänkt att det skulle bli på det här viset ett tag. Men hade förhoppningen att hon kunde vänta till sommaren.

Kommentarer
Postat av: Anna

Bara att kämpa med flaskan och inte ge upp. Med Maya tog det (inte för skrämmas) ca 1 mån innan hon tog den ordentligt och fick i sig den mängd hon behövde. Men det är ju olika från barn till barn, som med allt annat :)

2011-04-07 @ 18:07:40
Postat av: jenny O

Skynda långsamt säger jag bara. Snabbt gick det jag bytte ut lunchen och börjde med välling...... imorse/natt vakna M kl 4. Och va sen vaken:) Inte kul. Hade blitt hård i magen!

Och flaskan, stenvägra den och helt plötsligt för nån vecka sen tyckte han om den!

2011-04-07 @ 18:25:24
URL: http://paandrasidanstaketet.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tuva tar de i sin egen takt ;) Men ge inte upp Lotta, du är envisare än så :D Om Micke har möjlighet att ge flaska så låt han göra de annars känner hon bröstet nära å blir säkert förbannad för att hon inte får de när de finns. :(



Så de har blivit en morgonpigg dam helt plötligt ;) Surt sa räven! :)

2011-04-08 @ 08:15:21
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0