Mest tacksam

Idag har det varit helt underbart väder. Solen lös redan när jag var upp kl 8 och ammade lillan. Jag smög upp runt 10 och lät lillan och älskling ligga kvar och sova ut. Älskling mådde lite dåligt igår och har varit rätt krasslig tidigare så jag tyckte att han var väl värd lite extra sömn.

Tanken idag var att träffa upp en kompis på öppna, men hon hade dubbelbokat sig så vi avstyrde våran date. Vi ska ju ändå dit imorgon. Istället fick vi lite kvalités tid med älskling. Vi tog en promenad till Söderslätt och tillbaka på ungefär 1,5 timme i det absolut underbara vädret. Där skulle jag verkligen vilja bo. Dessvärre är husen svindyra och ett renoveringsobjekt är inte aktuellt. Men drömma kan man ju alltid. Jag håller tummarna för att älskling vinner 20 miljoner på tipset varje lördag. Plötsligt händer det - för att citera triss reklamen och spelar man aldrig kan man ju aldrig vinna heller.

Vädret gör att man blir på lysande humör. Det bidrar till att man tänker på alla bra saker i sitt liv. Eller jag gör det iaf. Mest så känner jag mig tacksam.
Tacksam för att jag har världens bästa (för mig) älskling. För att han är en fantastisk sambo och snygg dessutom, för att han är en så engagerad pappa, för att han glädjer sig åt dom små sakerna - men även dom stora. Men mest för att han står ut med mig och faktiskt verkar tycka det är rätt trevligt.
Tacksam för att hundarna lever och mår.
Tacksam för att vi fått världens underbaraste barn. För att hon sover hela nätter. För att hon är glad mest hela tiden. För att hon är frisk och allert. För att hon helt enkelt är bäst.
Ser jag tillbaka bara drygt 2,5 år då jag mådde som sämst. Blir jag bara ännu mer tacksam för att jag har det så bra nu. Livet blir verkligen bara bättre med barn och jag älskar min familj över allt!

Vårkännslorna sätter igång på allvar så att säga. Älskling fick ett ryck när vi kom in och slet upp alla klädpåsar med ytterkläder från förrådet för att ta fram vårgarderoben och ta ner dom vinterkläder vi inte längre använder. För att sedan gå lös på balkonen. Lägga ut och damsuga mattan och ställa i ordning möblerna. Nu fattas bara blomlådorna men det får bli ett senare projekt.
Bilkderna till lillas förstabok kom idag så jag satt och pysslade med det undertiden. Nu är den uppdaterad så långt det går. Vi har även hämtat ut systersonens doppresent. Baby converse. Är dom inte för söta? Jag längtar tills jag kan ta fram mina egna.





Ugnen har länge sett ut som ett slagfält. Även gallret. En halv svintoburk och rätt mycket vim senare ser både ugnen och gallret rätt trevliga ut. Så fick jag dessutom känna mig lite nyttig. Jag passade även på att lägga folie i botten av ugnen för att slippa städa lika ingående nästa gång.

Avslutar med lite bilder på min underbara familj.







Kommentarer
Postat av: Micke

TACK ÄLSKLING!!!! Blir jävligt glad att du känner likadant som jag :) du är bäst! Älskar er mina snyggingar :) livet kan inte bli bättre! el lite bättre ekonomi skulle inte skada :) men det är som vanligt det ordnar sig alltid :) PUSS

2011-04-05 @ 20:21:13
Postat av: Marie

Åhh va fina ni är! forsätt älska och uppskatta varann :) med det kommer man långt! All lycka till eran lilla familj!kram på er

2011-04-05 @ 21:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0