Mammafika på Mariehem

I morse vaknade jag väldigt tidigt (halv 6) av att regnet piskade mot fönstret. Ja, vad skönt tänkte jag. Att det blir dåligt väder. Lite regn behövs verkligen och jag kan med rent samvete sitta inne hela dagen. Sen somnade jag om igen.

När vi sedan vaknade på riktigt hade det slutat regna. Men det var fortfarande mulet. En timme senare sprack det upp och solen tittade försiktigt fram. Jaja tänkte jag får väll sitta inne hela dagen med dåligt samvete då.

Planen för dagen var mamma - bebis fika hemma hos J. Alla bäsar verkar vara lite små förkylda nu. Även jag verkar ha dragit på mig nått skit. Jag brukar aldrig vara sjuk (det kommer jag få äta upp när lillan börjar på dagis). Men igår började jag känna att ena örat inte mådde riktigt bra. Den enda nässpray jag hade hemma var otrivin comp och jag är osäker på om man bör använda den när man ammar. Nu gör jag ju det väldigt lite men känns ändå inte helt hundra. Jag vågade aldrig gå in på fass för att ta reda på om det var okej eller inte. Bättre lyckligt ovetande än olyckligt vetande. Så mitt första projekt för dagen var ett snabbt besök på apoteket för att införskaffa en lindrigare variant. Sagt och gjort.
Efter det åkte vi upp på Mariehem för trevligt umgänge och gott fika. Vi avvek samtidigt som syrran för att älskling skulle hinna få lite tid med lillan innan han skulle iväg på jobbet. I bilen på väg hem från fikat kände jag att halsen inte heller mådde så bra. Därför bestämde jag med älskling att möta upp oss när vi kom hem för att gå till ica och köpa halstabletter. Lillan däckade så sött i bilen och jag kunde lyfta över henne till vagnen utan att hon vaknade. Vad skönt tänkte jag. Nu lär hon sova några timmar efter all stimulans hos J. Med det sagt gick vi fram och tillbaka till ica. Två halstabletts askar rikare. Vi hann bara styra in vagnen på lillans rum så vaknade hon. Skit. Så nu vet jag vilken härlig kväll jag och hon kommer ha.

Lillan är inte längre lika förtjust i hennes leksaker. Dom är helt okej men hon tycker våra är mycket roligare. Telefoner, tangentbord eller mus som exempel. Idag fick hon upp ögonen för laptopen. Älskling satt och myste med henne i knäet då hon upptäckte datorn. Efter det var hon inte så sugen på att sitta kvar i pappas knä.






Tänkte passa på att visa den skitsnygga klänniningen från HM's conscious collection som jag nyligen beställt. Den har varit utsåld men det verkar som det kommit in fler. Jag klickade snabbt hem en och håller både tummar och tår att den passar. Storlek 34 var slut så jag chansade på 36:an. Den är restad till v.25. Så när den väl kommer får jag ha den på varje dag för att kompenserad förlorad tid. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge. Här är godbiten. Är den för stor kommer jag gråta en skvätt. Bilden är lånad från HM's hemsida.


Lilltösen sitter nu och gnuggar ögnoen för allt hon är värd. Som sagt, det kommer bli en spännande kväll...


Kommentarer
Postat av: Fia

Jag är också lite sugen på den klänningen, skit snygg!

2011-04-30 @ 23:47:47
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0