Lunch på stan

Inatt var lillan tillbaka på banan igen. Ingen uppvakning mitt i natten. Hon vaknade första gången runt 7. Klockan 8 lyfte jag över henne till våran säng och fick sova till 9.

Idag hade vi bestämt date med en vän på stan. Det kändes riktigt skönt att komma ut eftersom vi hålt oss hemma hela veckan. Hon erbjöd sig dessutom att bjuda på lunchen. Jätte snällt. Vi hamnade på Ghandi. Det är första gången jag ätit där någonsin. Sist jag var in i dom lokalerna var när Skytten fortfarande höll till där. Det var indisk buffé, inte alls dumt. Jag är inte så stor på stark mat och gick på det milda av allt. Lite starkt var det ändå. Men gott. Dit kommer jag absolut gå och äta fler gånger. Vi pratade om allt och inget och stannade så länge att jag trodde kocken skulle slänga ut oss till slut.

Enda butiken vi var in i var Mia's lustgård. Så mycket fint dom har. Dom har dessutom tagit in kläder och sjalar (ganska dyra) väldigt fina. Jag är ju sugen på att styla om sovrummet. Det fanns mycket som skulle passa den nya stilen utmärkt där. Tyvärr har jag inte ekonomin för det nu. Så jag får suga på den karamellen tills vi båda börjat jobba igen och fått tillbaka hyfsad ekonomi igen.

Det verkar (peppar, peppar) som att lillan faktiskt tar flaskan nu. När vi kom hem blandade älskling ihop 90 ml ersättning. Hon åt allt ur flaskan. Det känns väldigt bra. För nu kan jag på allvar börja byta ut måltider för att rätt snart (förhoppningsvis) kunna sluta amma helt.

Till middag lyxade vi till med pizza. Det är bäst att passa på just när lönen kommit. Det är då vi har råd. Jag orkade bara halva min. Inte så konstigt med tanke på hur mycket buffé jag tryckt i mig till lunch. Hade nog stått mig på det tills imorgon. Just nu känner jag mig lite rundare än vanligt. Det är iofs bra, om jag inte varit så förbannat mätt....

Kommentarer
Postat av: Jennie

Guu va skönt att hon börjar ta flaskan bättre! :) Grymt snygg frippa du fått förresten ;)

2011-04-21 @ 21:44:53
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0