Ett helt halvår <3

Hipp hipp hurra på lillans halvårsdag :) Lilla hjärtat fyller 6 månader just idag. Det firade vi med att sova till kvart i 9. Bör noteras att hon sover hela nätter. Det var länge sen jag behövde gå upp på natten och amma.

Älskling hade tidigt på morgonen smitit iväg på jobbet. Eftersom vi har så ansträngd ekonomi så passade han på att jobba över några timmar en ledig dag. Det uppskattar vi väldigt. Särskilt nästa månad när pengarna kommer. Då kanske vi har råd att gå på bio :P

För att försöka få en vädligt trött dam att stänga ögonen en stund tog vi en promenad i det fina vädret. Trodde jag. När jag kom ut märkte jag rätt fort att det blåste storm. Det var lite bättre inne bland husen och bitvis riktigt varmt och skönt. Sen kom en såndär obehaglig stormvind och jag fick genast väldigt bråttom hem. Hundarna hade jag (eftersom det var 8 plus och sol ute) klätt i täcken. Dom tyckte nog sämst om stormvindarna och motarbetade mig väldigt hela promenaden.

Desto gladare blev dom när vi kom in. Jag kände att jag på något sätt ville anamma det fina vädret så vi bosatte oss på balkongen. Lillan i overall i babysittern (i skuggan), hundarna i en stol och jag i den andra. Balkongen ar den absoluta favoritplatsen i hela lägenheten om dom får välja. Att ligga och sola i en av stolarna är rena lyxen för dom små. Man kan rent se vad dom njuter. Jag passade på att slita fram kameran och föreviga balkongmyset.

Jag har hittat en så fantastiskt trevligt foto tjänst på nätet via en annan blogg. Där man busenkelt kan göra om sina bilder till retro stil kostnadsfritt. Love it. Bilderna nedan har jag ändrat via denna tjänst. Vill du det med klicka här.





När älskling kommit hem från jobbet lurade jag iväg familjen till babyproffsen. Jag var tokpeppad på att provköra brio spin. Även om det förmodligen skulle vara en nyare modell än den begagnade vi isf skulle köpa. Den stod faktiskt mitt framför ögonen när vi kom upp för trappen. Verkligen jätte snygg. Jag tog ett butiksbiträde till hjälp för att jämföra brion med babytravel vagnen dom också hade på kampanj. Förra årsmodellen av brio spin var nämligen nedsatt. 1999 för babytraveln och 2299 för brion. Alltså väldigt liten skillnad. Då insåg jag att jag inte skulle behöva köpa begagnat eftersom den var så mycket billigare än jag trodde den skulle vara. Tyvärr fanns brion bara kvar i blått. Den modell vi stod och tittade på gick inte sittdelen att vända på heller. Det är dessutom bara viloläge på den vagnen (inte fullt liggläge) plus att suffletten var betydligt mycket mindre än på babytraveln. Det hela slutade med att babytraveln fick följa med oss hem. Den gick inte heller sittdelen att vända på men det var fullt liggläge och suffletten gick att förlänga för att få extra mycket skydd mot solen. Dessutom blev den superliten ihopfälld och den kändes lättare än brion.

Just nu står den inne på lillans rum och glänser. Vi ska strax ta en premiärtur till ica. Jag tror den kommer leva upp till alla våra förväntningar och lite till. För gud så smidigt det är med svängbara framhjul.





Det känns underbart att våren infunnit sig. Imorgon tror jag bilen ska få sig ett bad.
Här är två bilder som det skiljer ungefär en månad på. Tagen på samma motiv. Den första tog jag när det snöade så hemskt i mars, den andra är tagen idag. Härliga sol och underabara vår.



Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt med en ny vagn! Saknar också det, speciellt när man går i affärer. Är sjukt sugen på en Bugaboo men det får nog bli om man får ett till barn någongång. De är ju som sagt lite dyra ;)

2011-04-09 @ 19:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0