Dille på barnvagnar

Ända sen min syster köpte en mindre smidigare vagn. En sån med svängbara framhjul - som går att låsa om man vill. Har jag också velat ha en. Tänk vilken lyx och vad smidigt. Att slippa lyfta vagnen varje gång man vill åt ett annat håll. Att den dessutom är betydligt lättare än den vagn vi har skadar ju inte heller. Älskling som tyckte att den vagn vi har var för dyr. Är dock lite svårövertalad gällande detta.
Det bör poängeras att jag trivs mycket bra med den vagn vi har och har ingen ambition att göra mig av med den. Det jag är ute efter är en lite smidigare vagn man kan ha med på resor och som city vagn. Sen kommer jag ändå använda den vi har flitigt.
För at befoga detta för älskling och få med honom i min tankegång kan vagnen för det första inte vara så värst dyr. Sen måste den vara väldigt mycket smidigare än den vi har och framför allt ta mycet mindre plats i ihopvikt läge.

Så igår satte jag mig och googlade sittvagnar med svängbara framhjul. Jag vill absolut inte ha en trehjuling då jag tycker dom ser osäkra ut. Jag kom in på en sida som heter barnvagnsguiden och gjorde ett test där. Jag vill kuna byta håll på sittdelen. Så barnet antningen kan titta mot mig eller frammåt. När jag gått igenom hela testet fick jag två alternativ att välja mellan (jag misstänker att det finns fler men att dessa märken på något sätt sponsrar sidan, men det väljer jag att ignorera). Det var Brio Sing eller Bugaboo frog. Bugaboo tycker jag är lite obefogat dyra. Snygga som sjutton men vet inte om det är värt några extra tusenlappar. Frog säljs dessutom inte nya längre i sverige och den billigaste begagnade på blocket låg på 2000 och var inte i bruksskick.

Brio Sing ligger däremot mycket bättre till. Den billigaste nya jag hittat kostar 4000 kr. Det tyckte älskling var på tok för dyrt och det kan jag nog hålla med om då jag tänkt använda den mer som en extra vagn. Det är ju osäkert hur mycket den kommer användas. Den har fått både ris och ros på nätet. Det verkar som att antingen älskar man den eller så hatar man den. Vilket bidrar ännu mer till att det känns onödigt att lägga allt för mycket pengar på den. På blocket verkar det som att man kan få en bra vagn för runt 2000 och det tycker jag är helt okej. Jag tror att älskling kan gå med på det. Men till och börja med har jag tänkt åka till babyproffsen och barnens hus och provköra den. Så jag känner att det är något jag faktiskt vill ha. Jag misstänker att jag kommer falla handlöst för den och börja tokringa på annonser så fort jag varit där. Men man vet ju aldrig. Så därför undrar jag om om någon vet något om denna vagn som kan hjälpa mig lite extra? Sen är den ju jättesnygg också och det skadar ju verkligen inte :) Tänkt va lillan skulle trivas i denna. Bild lånad från bebisprylar.se.

 

Idag är det fredag. Det innebär klänning för lillan. Idag blev det en grå jeans klänning jag fyndat på tradera. Kombinerat med tröjan som följde med bamseklänningen och ett par rosa strumpbyxor från HM.

 

 

Eftersom lillan nu några dagar inte velat somna om när vi gått och lagt oss igen efter frukost tänkte jag kolla hur länge hon kunde sova för att på så sätt tjäna lite mer sömn. Så när hon började böka runt 20 i 8 stoppade jag in tutten och hoppades på det bästa. Det gick sådär. Hon bökade lite till spottade ut tutten och bökade ännu mer. Så jag stoppade in tutten igen i hopp om att hon skulle somna om. Vilket hon också gjorde. Sen vaknade vi allihopa av älsklings telefon kvart över 9. De ni ;)


Älskling har jobbat em den här veckan med så idag hade han ledigt. Jag hade därför bokat tvättid idag mellan 12 - 17. Kvällstiden var upptagen otroligt nog. Begriper inte att det finns fler än vi som tycker det är trevligt att tvätta en fredagskväll. Undertiden har vi roat oss med att hälsa på hos min pappa. Sist vi var där fick vi några kuponger från ett häfte dom hade. Halva priset på olika nöjen och restauranger eller 2 för 1. Vi hade valt biltvätt på Preem för halva priset, Subway var 2 för 1 och bowling var halva priset. Bilen ser ut som sju svåra år och skulle verkligen behöva bada så det var den vi var i störst behov av. 80 kr för en biltvätt tycker vi känns helt okej.

 

Efter vi varit där for vi till bildoktorn och hämtade tillbaka saaben. Den har stått där redo för action sen i måndags men det har bara inte passat att hämta den. Idag fick vi äntligen tummen ur så nu står den på parkeringen och myser.

 

Sen gick vi på ica för att handla fredagsgodis och lite annat smått och gott.

 

Under denna tid sov lillan i bästa fall en halvtimme i bilen. Hon är nu super grinig och extremt trött. Älskling är på allstar och ser hockey. Jag misstänker att min kväll kommer förgyllas med minst lika mycket skrik och liv som hans. Tur jag har min stoooora godispåse att tröstäta ur.

 

Jag lagar billiga veckan recept nu för att vi ska få lite variation på maten. Idag gjorde jag laxfilé med aprikoser, bulgur och gräddfil. Även denna maträtt gick jättesnabbt att tillaga. Att det dessutom var väldigt gott och nyttigt var ett ordentligt plus. Det kommer jag absolut göra igen. Det är inte omöjligt att det är just detta som står på bordet nästa gång vi bjuder någon på middag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0