Barba vad?

Igår på mamma - bebis fikat började vi prata om barbapappa. Jag har i min enfald rätt länge gått och trott att alla figurerna heter barbapappa. Jag måste totalt förträngt att alla är egna karaktärer med egna barba namn. Att dom dessutom är så många kunde jag aldrig gissa. Som barn misstänker jag att jag hade stenkoll. Men saker faller bort för att göra plats för annat. Så till er som var lika förvirrade som mig angående detta finns svaret här.

I morse vaknade jag som vanligt kl. 7 och hade jättesvårt att somna om. Det känns sådär. Lillan tyckte att det var läge för frukost 20 över 9. Sjukt irriterande att jag ändå vaknar 7. Hon ligger och bökar och stökar rätt mycket och på slutet lyfter vi över henne till våran säng för att få några extra minuter. Jag misstänker att det är boven i dramat. Så länge hon håller på så kommer jag ligga vaken och bara vänta på att stoppa in tutten.

Vi hade inga planer alls idag. Det trista vädret bidrog inte direkt till att idéerna flödade heller. Jag fick på förmiddagen ett sms från Lindex. Dom har halva reapriset nu så jag övertalade älskling att en tur dit kunde vara en trevlig utflyckt. Jag visste sen innan att det nog var rätt utplockat. Men vi lyckades ändå hitta en body och en munkjacka till lillan. Vi strosade runt lite i dom andra butikerna för att lillan skulle få sova lite längre i vagnen. Varför hittar man alltid massor man vill ha när man har som absolut minst pengar? På HM har dom en ny kollektion som heter conscious collekcion. Jättesnygga kläder i ekologisk bommul. Vill ha.... På MQ fanns också mycket snyggt. Där hittade älskling en SVINDYR jacka som han blev förälskad i. Inne på Hemtex insåg jag att jag vill styla om sovrummet i romantisk stil. Det innebär nya gardiner och kuddöverdrag = dyrt. Vi gick även in en snabbis på vero moda. Där är jag nästan aldrig annars. Självklart hade dom en massa fint också. Att Kappahl dessutom tagit fram en vintage kollektion med flera plagg jag är sjukt sugen på gör ju inte saken bättre heller. Ett stort vill ha lyser i pannan på mig just nu och shopaholic abstines rycker i fingrarna.

Hemma byggde vi ett bo till lillan på golvet nedanför soffan. Hon sträcker sig ofta efter både tangentbord och mus. Så hon fick lyxen att under övervakan och pappa nära få känna lite på tangentbordet. Det tyckte hon var jättekul. Jag undrar hur mycket vi kommer få äta upp det i efterhand....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0