Eksem

Inte helt oväntat har det visat sig att lillasyster fått barneksem. Det kan växa bort. Men eftersom mitt eksem inte gjort det har jag inte så stora förhoppningar på det. Hon har haft känslig hud sedan födseln. Jag har därför varit lite sparsam med badandet och överdoserat olja dom gånger hon badat. Nu är det inte riktigt lika lätt att spara på baden eftersom hon nästan bara äter mat och därför blir smutsig på ett annat sätt. Jag har bytt ut alla måltider förutom den super tidiga morgon amningen ( brukar normalt vara mellan 4-6). Tanken är att sluta med den också rätt snart. Men tänkte kroppen skulle få vänja sig med bara en amning innan jag slutar helt. Fantastiskt hur kroppen fungerar!
 
Jag fick en ny salva av mamma för ett tag sedan. Mini care. För extremt känslig hud och eksem hud. Det är mindre glycerol i den än föregångarna och passar därför väldigt bra även till barnen. Jag är helt kär i denna salva nu. Efter en vecka med den ser lillasysters eksem betydligt bättre ut. Jag har smort lillans nariga mage och mitt handeksem också och den har fungerat klockrent på allt. Kommer alltid ha en tub hemma hädanefter. För dom som inte är så vana att smörja sig kan den upplevas rätt fet. Men för mig som smort mig så länge jag kan minnas tycker jag den känns bättre än många andra feta salvor som är likvärdiga. Lätt att smörja ut och väldigt mjuk i konsistensen. Vilket är extra bra när jag smörjer barnen.
 
 
Idag började jag mamma bootcamp. Jag har haft väldigt blandade känslor inför träningen. Mest för att jag är pinsamt otränad men också för att jag är rätt lat och bekväm av mig en del på grund av min ångest med. Eftersom den kommer och går lite som den vill. Iofs gillar jag att träna. Men då pass och helst dans eller boxningsinspirerat. Då kan jag även själv känna vilka dagar och tider jag vill träna. Nu är det cirkelträning med bestämda dagar och tider. Vi började med koll av magmuskeldelning (jag hade ingen kvar) sen styrketest för att sedan kötta på med ett ordentligt träningspass. Jag lämnade lillan hemma med älskling som jobbar em i veckan och tog med lillasyster som ju ändå skulle sova. Allt gick bra till styrketestet började. Då hade lillasyster sovit nog tyckte hon. Smått ofokuserad försökte jag göra mitt bästa samtidigt som jag försökte roa henne. Som tur är, är hon fasligt snäll i vagn och tyckte det var väldigt spännande att bara sitta och titta på allt runtomkring mestadels. Jag får nog fint gilla läget och acceptera att hon vuxit ur mjukliften. Min lilla bebis börjar bli väldigt stor. Såhär i efterhand. När jag känner mig sådär lagom mör och sliten i kroppen känns det riktigt bra att vara igång igen. Måste bara hålla peppen och faktiskt köra hemma övningarna också. För att motivera mig själv lite ännu mer ska jag ta en bild på magen nu och även mäta mage, höfter och lår (är just där jag vill tighta till). Sen ska jag göra om samma sak om en månad. Har det gett resultat om än bara lite kommer peppen automatiskt.
 
 
Till sist tänkte jag bjuda på några få. Har fotat rätt mycket senaste tiden och skulle verkligen behöva sätta mig ner och rensa bort massor. Men eftersom det tar sån evinnerlig tid har jag inte tagit mig för det än och det lär nog dröja tills jag gör det med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0