Mage

Nu går det undan för lillasyster. Igår lyckades hon till slut lista ut hur man vänder sig på mage. Hon har varit på god väg ganska länge. Men aldrig fått fram armen som hamnar under kroppen, det lyckades hon med igår till hennes stora förvåning. Att ta sig tillbaka till ryggläge har hon inte ro att försöka sig på. Hon hinner bli för arg eftersom filten hon ligger på inte smakar mjölk. Så nu är det slutlämnat i / på annat än babysittern även om jag bara vänder ryggen till. 
 
 
Hon är nu vaken större delen av dagarna och oftast på bästa humör. När vi äter sitter hon i egen stol och tittar på. Imorgon ska vi köpa hennes första gröt. Jag kommer inte ihåg om jag tyckte Nestlés eller sempers gröt var bäst. Så jag chansar på den som har snyggast förpackning.
Dom första fruktpureerna gör jag själv. Har för mig att jag gav lillan banan och päron från 4 månader. Men köper nog en plommon för säkerhets skull ifall magen bråkar.
 
Det finns tre saker jag inte skulle klarat mig utan med lillasyster. Allra först vaggan. Jag vet inte vad jag skulle gjort utan den bökiga nätter. Den är guld. Vi har den gamla varianten som man vaggar i sidled. Perfekt trötta nätter eftersom den går att vagga med foten. Dessutom är den stor och robust. 
Babysittern använder vi hela tiden och lilla babygymmet i plast. Det underhåller henne länge. Det sitter även lillan gärna och grejar med. Mest troligast för att det inte är hennes. Alla lillasysters leksaker är så mycket roligare än hennes egna.
 
Jag har nu ätit lactocare i en månad. En tablett om dagen. Dom ska hjälpa mot upplåst mage. Jag fick burken via smartson för att testa. Jag upplever ingen större skillnad. Lite mindre uppblåst men mer gaser. Så känns det nu. Men eftersom jag åt sista tabletten idag kan det ändras om några dagar när magen gått tillbaka till sitt vanliga beteende. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0