Idéer

Min kreativa ådra har verkligen väckts denna mammaledighet. Jag har vansinnigt många idéer och projekt som jag inte har en aning om när jag ska ha tid att börja med. Jag ska spara alla barnmatsburkar för att göra ljuslyktor. Jag vill göra egendesignade lampskärmar till sänglampor åt barnen. Jag vill göra snygga kort av hand och fotavtryck med hjälp av scrapbooking, jag vill måla och rita. Jag vill sy ett lapptäcke och göra smycken. Måla om en möbel och knyta en trasmatta. Göra gipsfigurer och sy barn kläder. Virka och sticka. Jag har många fler idéer men detta skulle bli ett väldigt långt inlägg om jag skrev ner allt.
 
Just nu vill jag helst börja med lillasysters rum. Jag vill hitta en en fin (helst inte svindyr) tapet. En tur förbi ikea för ramar, tyger, en expedit hylla och lite lull. Vad jag längtar tills dom öppnar här. Då bor vi ju nästan grannar med dom. Samtidigt måste jag försöka trolla bort den väldigt stora och fula men extremt rymliga skjutgarderoben som står och tar en massa plats i hennes rum nu. Samt införskaffa en annan helkroppsspegel som dessutom hitta en bra placering till den någon annan stans här hemma. 
 
Lite har jag fått utlopp för. Genom skisser och några akvarell målningar. Kul att flera visat intresse för min målade uggla (som ska göras i fler färger). Det blir ännu roligare att måla då. Jag ska försöka måla andra djur med. En apa, kanin, giraff, elefant, häst och självklart en gris till lillan. 
 
 
HM har vansinnigt mycket fint nu. Särskilt under home. Jag har köpt ett så fint kuddöverdrag och två mysiga och väldigt billiga värmeljusstakar och är supernöjd. Blir ett till likadant kuddöverdrag. Sen ska jag bara övertala älskling att helrosa gardiner till vardagsrummet är det som kommer passa bäst. En rosfilt från hemtex i rosa skulle jag gärna se i soffan med. Tyvärr är ju inte ekonomin den bästa. Men drömma kan man ju alltid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0