Familjefotografering

Jag har klurat på familjebild till tidningen ett tag nu. Och lillasyster blir ju bara större och större. Egentligen hade jag velat ta tidigare men dels har det varit mörkaste tiden på året (jag använder inte blixten om jag inte absolut måste) men sen har jag varit väldigt trött och sliten. Amningen är och petar på min ångest. Så jag har mått lite si och så på grund av det. Nu när det börjat bli lite ljusare och mina hormoner har lugnat sig så börjar allt kännas lättare och bättre. Jag hoppas verkligen det är på väg att släppa lite och inte bara en bättre period.
 
En kompis erbjöd sig att hjälpa oss. Vilket på alla sätt varit bättre. Men som vanligt kom jag på att vi skulle fota kvällen innan. Kändes inte helt okej att förutsätta att hon kunde hjälpa oss med en halv dags notis.
 
Jag har en fjärrkontroll till självutlösaren på kameran. Så jag tänkte att vi försöker själva först. Sen om det blir pannkaka av allt så kan jag ju alltid fråga om hon har tid att hjälpa oss nästa helg istället.
 
Först hade jag tänkt hänga ett lakan mitt i vardagsrummet. För att få ljuset från fönstren rakt framifrån och vit bakgrund. Jag ville använda så mycket naturlig ljus som möjligt. Vi har en kirschstång som separerar vardagsrummet från hallen. Den är snarlik den kirschstång vi har som gardinstång i vardagsrummet. Så jag tog för givet att dom kirschklämmor som passar i den skulle passa i den andra med. Självklart gjorde dom inte det. Jag fick tänka om. Vilket resulterade att jag rensade väggen mot köket från allt. Nackdel var att det blev sidoljus från fönstren och jag var tvungen att stöd belysa (jag har inte lampor till sånt).
Vi snyggade till oss och knäppte några bilder. Inte så många som jag velat men så många vi hann med innan lillasyster blev allt för hungrig. 
 
 
 
I färg är bilderna dåliga. Men svartvitt lyckades jag få till dom så pass bra att jag tom hade några alternativ. Inte så illa pinkat tycker jag.
 
Efter allt. När jag äntligen valt en bild vi tänkte skicka in (blev första bilden nedan) upptäckte jag till stor irritation att vk börjat ta beltalt för sina bb bilder. Och inte så lite heller. 369 kr har dom mage att ta. Vilket fick mig att strunta i det helt. Jag hade kunnat acceptera en symbolisk summa på 50 kr. Men det finns inte att jag skulle lägga 369 kr på en liten, liten bild i en tidning som ingen ändå har... Nä fy skämms vk!! När jag surade som mest över det tipsade syrran om gratistidningarna ALLA får. Så jag googlade och jodå i Umeå tidiningen får man lägga in bb bild helt gratis. Så håll utkik den kommer den vägen denna gång.
 
Bjuder på dom jag tycker blev bäst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0