Vårlängtan och shopping

Jag har inte riktigt haft ork att uppdatera här så ofta som jag egentligen vill. Inte för att det är så noga. Just nu längtar jag mest till sängen men känner att det faktiskt är god tid att skriva några rader istället.
 
Jag behöver sol och vår helst sommar, men den kommer ju så småningom. Mest av allt är jag less på snön. För min del får allt gärna smälta bort över en natt. Utan att bilda pooler av vatten här och där. Eftersom vi har en liten som bara äskar vatten. När den tiden kommer tror jag inte det finns ett klädesplagg som kommer hålla henne torr. Så därför håller jag tummarna för att den blir kort. Eller att snön smyg smälter bort på en vecka eller så utan att lämna något vidare till spår. Jag vill att lekparken ska tina fram. Så vi kan gunga och skotta sand och åka rutschkana igen. Så vi slipper alla lager av kläder och att måste komma ihåg att ta med hjälmen från dagis varje fredag (vilket vi sällan gör) men sen också komma ihåg att ta den tillbaka dit på måndag morgon. Nädu vinter nu får du faktiskt släppa taget. Jag vill ha vår och värme.
 
Lillans overall har dom sämsta knapparna. Nu menar jag alltså dom knappar man fäster bandet under foten med. Den sista rackaren försvann i fredags.Dom andra tre har jag bytt innan. Igår hade jag annat för mig så med lite halv ångest tog jag mig en sväng till stan idag. Jag tänkte att det kanske finns knappar att köpa på Åhlens. För inte har väll några andra affärer öppet en söndag på stan. Så jag ställde bilen mitt emot Åhlens och betalade för den timme man får stå där. Sedan knallade jag kavat osminkad och allmänt grå och tråkig in i tron att bara Åhlens var öppet. Men tji fick jag för allt var visst öppet. Ohlssons tyger, förvisso till min stora glädje. Där roade jag mig med att köpa 3 nya knappar, så har jag några på lager till nästa sväng. Lagat overallen har jag däremot inte orkat med men det får jag ta någon dag till veckan istället. Jag hittade även ett roligt tyg som jag tänkt sy vårmössor till lillan och hennes lilla kusin av. Sen råkade jag springa förbi Åkerbloms bokrea. Där hittade jag inget av värde på rean. Men mitt där på reabordet låg en bok om Musse Pigg och Kalle Anka. Självklart var den inte på rea. Det råkar nu vara så att lilla söt bara älskar ankan. Så jag kunde inte låta bli att köpa den. Hur jag sen hamnade på HM vet jag inte riktigt. Men en jäkla tur var det att jag gjorde det. För där hade dom fått in en ny sväng av två packet med Tingeling t-shirtar som jag sökt med ljus och lykta efter i hela stan sedan jag såg dom för första gången. Ännu bättre var att dom hade klubbdagar i helgen så 10% på hela köpet. Hade en väldigt glad tjej när jag kom hem. Som fick en ny bok och två nya tröjor. Lyckan var total. Jag lyckades tom få med mig en liten present till älskling med.
 
Bjussar slutligen på lite blandade bilder från förra helgen och idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0