Tulpaner

Tror bestämt jag hade lite förutfattade meningar om vår nya granne. Både idag och igår har det varit väldans tyst därifrån. Vilket känns bra. Men jag vågar inte riktigt hoppas än. Rätt vad det är sätter han igång igen nästa helg.
 
Varför får man alltid ett så extremt köpsug då det finns som minst pengar? Just nu skulle jag kunna byta ut halva möblemanget i lägenheten på fläcken. Allt som faktiskt inte alls är särskilt gammalt. Förnya och förbättra. Ändra om lite,. mer kvalité, mer ljus. Många tankar med extremt stram budget och dyra uppgraderingar. Ska bli intressant att se hur detta slutar. Vi har diskuterat möjligheterna till en resa i vår med. Men kommer inte fram till något vettigt. Vara vuxen och  duktig och spara pengarna eller bränna allt på en vecka i värmen. Borde vara ett lätt val kan tyckas- Just nu lever jag på att lönen kommer om en vecka.
 
Köpte mig idag årets första tulpaner. Jag brukar få ett ryck varje vinter / vår. Det är supermysigt med snittblommor. Nackdelen är att dom måste bytas ut så ofta. Därför blir det väldigt sporadiskt. Men fint blev det i köket. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0