Ny granne

Dom förra grannarna flyttade ut någon vecka före jul. En väldigt lugn och beskedlig barnfamilj. Sedan har lägenheten stått tom tills igår. Jag har nyfiket spanat varje dag för att se om det rört sig eller åtminstone lyst någonstans utan större framgång. Ett ensamt namn har stått på brevlådan sedan årsskiftet. Bara det inte är en ensam singelkille - bara det inte är en ensam singelkille som gillar att festa... Igår flyttade han in med buller och bång. Det hördes tydligt i hela trapphuset. En ensam singelkille som gillar att festa. Så mycket att han slänger ihop en fest FÖRSTA kvällen. Samma förbannade dag han flyttat in. Och inte snålade han på basen heller, snarare tvärt om. Jag tror baske mig hela huset hörde vilken låt han spelade. Den enda fördelen i det hela, om det nu finns någon var att rummet närmast honom står tomt och herrskapet faktiskt fick sig ut och det blev tyst runt 11 snåret. Men då hade redan surtanten i mig vaknat och surt funderat på att knacka på en sådär 10 gånger. Jag lät bli, men blir det fler gånger och tätt då jäklar kommer jag att skälla värre än gamfarbrorn. Här har det alltid varit så lugnt och skönt. Är ju själva fan att just han skulle flytta granne med oss. Störningsjouren nästa!
 
Magsjuka har jag hunnit med. Måste säga att 2013 startar super för mig. Får väll se det från den ljusa sidan. En utrensning av kroppen för det nya året. Magsjuka måste vara det största testet av självbehärskning som finns. När kroppen är så slut. Så törstig och så hungrig. Att den lätt skulle förtära både 2 liter vatten och en familjepizza på samma gång. Men det enda man faktiskt får äta är en tesked vatten. Då vet man att man lever vill jag lova. Dagen efter låg jag med värk i hela kroppen och dånande huvudvärk. Det tog mig en resorb massor av vatten och någon enstaka macka något glas med blåbärssoppa och större delen av dagen att inse att jag faktiskt hade feber. Två alvedon senare kändes det genast bättre. Även om huvudvärken i mildare grad höll i sig även dagen efter. Antar att det är vad kraftig vätskebrist ställer till med. Så idag är första dagen jag vågat dricka kaffe. Idag är även första dagen jag ätit normalt igen. Det känns väldigt bra. Nu jäklar vill jag inte veta av någon mer magsjuka i det här huset i år.
 
Det visade sig att rättstavningsfunktionen var en add-on till webbläsaren. Hade jag ingen aning om. Det gick inte att fixa till firefox eftersom det inte fanns svenska som val. Så numera får jag använda crome som blogg webbläsare istället. Eftersom dom hade svenska. Väldigt enkelt faktiskt. Man högerklickar bara i textfältet och väljer spell-checker options sedan Language settings och för att välja språk trycker man på add, då kommer en rullist med massor av olika alternativ upp.man väljer språk, markerar det och klickar på rutan som väljer språk för rättstavning och vips fungerar det. I firefox var det ännu enklare men som sagt där gick ju inte svenska att välja.
 
Även om det varit ganska kallt i helgen tog vi en liten bob och pulk tur. Oturligt nog glömdes hjälmen kvar på dagis. Så det blev rätt lugnt och försiktigt. Lillan tyckte bobben var superkul. Så fick jag och älskling (läs älskling) lite vardagsmotion på köpet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0