Tapetserat

Nu börjar allt falla på plats. I veckan var D här och tapetserade både vår fondvägg och lillans rum. Det blev riktigt bra. Så nu är det bara lilla toaletten kvar. Fast den känns inte alls lika akut. Vi har fortfarande inte hittat gardiner till alla rum. Det börjar kännas lite stressigt då jag gärna vill ha det klart till inflyttningsfesten. Jag tog mig i kragen och sydde lillans gardin i veckan. Så hennes gamla får åka in i extra rummet tills det blir bebott.Annat än det är det lite tavlor som ska upp på väggarna. Ramar har vi så just nu är valet av bilder det största dilemmat. Det kommer ta tid.
 


Nu känner jag att jag börjar tröttna på plantagen riktigt ordenligt. Idag när jag kollade igenom blommorna. Jag brukar oftast vattna på lördagar. Så upptäckte jag små gröna äckliga kryp på bladen till lillans blomma. Det är inte första gången detta hänt bör tilläggas. Jag fick spinn på båda hibiskusarna jag hade i hennes rum innan. Det är den enda växten som står i hennes fönster. Alltså kan dom inte kommit någon annan stans ifrån än själva växten. Fy så äckligt. Så imorgon åker fanskapet tillbaka. Just nu står den på balkongen, jag hoppas krypen fryser ihjäl inatt. Sicken tur att jag hade kvittot kvar. Jag vet att många säger att plantagen håller ganska dålig kvalité på sina växter. Men det här är ju löjligt. 3 av fyra växter jag köpt till lillan har fått skadedjur. Det är nästan så jag borde få skadestånd kan jag tycka.
 
Helgen har varit lugn hittills. Jag känner att jag behöver det för att ladda inför kommande. Helgerna blir lätt sönderplanerade eftersom allt ska klämmas in dom två stackars dagarna man är ledig. Så idag har vi gjort så lite som möjligt.
Älskling är på tv-spels kväll så vi fick middagssällskap i form av syster med barn. Mycket trevligt. Imorgon blir det förhoppningsvis lugnt med. Bortsett från pyttedans och skäll på plantagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0