Fredagstrött

Idag är jag extra fredagstrött. Lillan tyckte det var en utmärkt idé att vakna klockan 5 i morse. Jag kunde förvisso ligga kvar en timme till innan jag skulle upp. Men det är lite halvsvårt att somna om då man vet att klockan snart kommer ringa. Att hon dessutom gick på överväxel utanför dörren gjorde inte saken lättare. Så hela dagen har varit lite smått dimmig. Som jag känner just nu skulle jag kunna kasta in handduken och gå och lägga mig. Det får bli en riktigt tidig kväll ifall fröken får för sig att vakna liknande tid imorgon.
 
Älskling är på hockey och lillan sover. För första gången denna vecka somnade hon på första nattnings försöket. Trenden har varit runt det 3:e eller 4:e försöket. Det är inte fullt lika lätt att övertala lilla damen att stanna kvar i sin säg nu när hon kan klättra både i och ur helt på egen hand. Det är däremot guld värt på morgonen. Så man slipper springa upp med andan i halsen för att lyfta en olycklig tjej ur sängen.
Jag ska försöka njuta lite av lugnet. Men känner att tröttheten har tagit överhanden. Lägger jag mig ner i soffan nu kommer jag somna. Då tar sig inte älskling in eftersom han glömt nyckeln vilket inte blir så bra.
 
Vi är nu flyttade och klara. Så gott som. Det ska tapetseras om lite först. Lite gardiner måste upp också. Men sen är det klart. Väggarna är spacklade så tapeterna åker upp i helgen eller kanske till veckan. Gardiner är lite svårare. Helst av allt skulle jag vilja ha en hissgardin till köksfönstret. Men det är för brett.  Så nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Funderar halvt på att sy något istället. Men vet inte om det blir så bra heller. Jag och min symaskin har ett komplicerat förhållande. Det kan bero på att mitt tålamod inte alltid är det bästa...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0