Bara 2 dagar

Om bara 2 dagar blir vår älskade dotter 2 år. Vilket är svårt för mig att förstå. Vart dessa 2 år tagit vägen funderar jag fortfarande på. Inte var det så länge sedan vi kom hem med vårt knyte.
 
Jag har redan börjat baka i förberedande syfte. Förra söndagen blev det kanelbullar. Denna blev det vaniljbullar och muffins. Som kommer bli cupcakes. Jag var dock lite missberäknande då det inte var något bakpulver i receptet. Jag trodde dom skulle jäsa som vanligt. Det gjorde dom inte. Antar att det blir perfekt storlek för dom minsta. Allt har nu åkt in i frysen. I slutet på nästa vecka ska jag roa mig med att göra fler muffins. Och förbereda toppingen. Ska bli spännande att se om det blir något av det. Tror jag banne mig tar halvdag på fredag. Så hinner jag baka lite mer då och lite mindre på lördag.
 
 
Jag har med ljus och lykta sökt efter lillans älskade gris. Hennes snutte. Som hon inte klarar sig untan. Det första hon säger när hon kommer hem är Aaagissh (gris). Snabbt letar hon fram den och sedan släpper hon den inte förrän det är dags att gå utanför dörren igen. Min pappa köpte den. Han och sambo har också försökt hitta denna gris. Den finns inte någonstans. Hennes håller på att gå i bitar. Den är så trasig i halsen att den inte sett skymten av en tvättmaskin på flera månader. Då jag är rädd att tvätta sönder den helt. Laga är inte heller ett allt för lätt projekt då hela huvudet håller på att lossna.
Som sista utväg mailade jag Teddykompaniet. Det är dom som tillverkat den. I ett sista hopp att få tag på en ny. Jag höll både tummar och tår.
Jovisst fanns grisen på lager. Utgående produkt så den kommer nog inte finnas så länge till. Snabbt som tusan beställde jag två nya. Dagen efter hade jag dom i brevlådan. Största guldstjärnan till Teddykompaniet för bra bemötande och snabb leverans. Framförallt för att lillan fick en ny hel Aaagissh.
Som tur var accepterade hon den nya utan bök eller stök. Hon blev lite förvånad, men tog den till sig som den gamla. Den har jag ändå tänkt tvättat upp och försöka lappa ihop så hon kan ha den som resegris. När vi åker bort eller lämnar henne hos barnvakt.
 
 
I helgen har jag för 3:e gången i mitt liv lagat porterstek till middag. Denna gång med pappa och sambo som middagssällskap. Dom tog med ett fantastiskt gott rödvin som passade ypperligt till maten. Den här gången gjorde jag efter receptet i Rutiga kokboken (ICA förlagets). Det är den bästa jag gjort hittills. Jag använde mig dessutom av en köttermometer. Vilket underlättade en hel del. Nu lät jag förvisso steken koka en halvtimme till efter jag fått rätt temperatur. I försök att möra den ännu lite till. Det blev riktigt gott. Jag ska börja göra mer grytor på kött över lag. Absolut värt all tid det tar att tillaga.
 
 
Jag vill passa på att rekommendera ett väldigt bra ansiktsvatten också. Vichys Eau Thermale. Väldigt smidig applicering då man sprayar den i ansiktet. Det är då ansiktsvatten med mineraler. Känns super fräscht och har snabbt blivit min nya favorit. Testa.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh jag måste också maila Teddykompaniet, Mayas kanin Ninni håller också på att gå i bitar och jag hittar den ingenstans! ;)

2012-10-08 @ 21:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0