Tjuvstart med julgardiner

1:a december imorgon och 1:a advent på söndag. Den här månaden har då bara försvunnit. Nyss fyllde lillan två och nu är det snart jul. Känns ju super att jag inte hänger med alls. Sen tror jag faktiskt att tiden gått lite extra fort här på slutet. Vilket iofs borde ses som en bra sak då hösten kan vara rätt deprimerande i sig. Men vore ju förträffligt om jag åtminstone greppade delar av månaderna som springer förbi. Jag röstar för lite långsammare dagar från och med nu.
 
Jag tjuvstartade lite förra helgen. Bytte till julgardiner i varje rum. Hade gärna dragit fram stora jullådan och slängt upp alltihop när jag ändå var i farten. Men hejdade mig. Det får bli helgens nöje. Vi ska köpa en mysig balkongbelysning och klä granen i gladan ro. Till ljudet av julmusik och lukten av julbak. Det är min förhoppning iaf. Det återstår att se om lillan har tålamodet till det.
 
 
I ett försök att få till decemberbilden för vår kalender inför nästa år satte jag en dagis trött liten i hennes säng med en tomteluva som rekvisita. Jag gör nämligen en egen kalender varje år med bilder från det gångna. Jag vill passa på att rekommendera Photobox till det. Dels har deras kalendrar ett matt lite grövre material (alltså inte så sladdrig som dom annars kan vara) men sen finns det flera olika teman att välja mellan och den enda kalender som jag hittills hittat som tillåter flera bilder på samma månad. Värd varendaste krona. Lillan var med på min lilla fotosession i ungefär 5 minuter. Sedan var det mer flams och slams.. Kan inte direkt påstå att resultatet blev så väldigt bra. Men bra mycket bättre än många av dom andra iaf.
 
 
Härom veckan, den där kvällen då det var så väldigt dimmigt. Dammade jag av kameran och stativet och lekte lite med långa slutartider. Faktiskt riktigt läckert. Dom upplysta sträcken är alltså bilar som kör förbi. På just den här bilden var det flera som körde åt båda hållen. Jag blir bara mer och mer sugen på ett bättre kamerahus. Känner mig lite begränsad med det jag har nu....
 
 
Förra helgen var vi på middag hos en vän som bor utanför stan. Jag insåg snabbt att det var väldigt länge sedan vi var där sist. Dom har hunnit skaffa två katter sedan dess. Varav den ena nästan blivit ett år.. Ett år. Visst dom bor utanför stan men så långt är det ju faktiskt inte. Nästan lite pinsamt. Ska bestämt se till att det inte går så lång tid till nästa gång vi hälsar på.
Den yngre av katterna hade en väldigt läcker färg. Jag är ingen kattmänniska och har inte träffat så ofantligt många katter i mitt liv. Men denna färg har jag då aldrig sett på en katt förut. Bilden gör den inte rätta alls. Blixten gör att det beiga ser gult ut. Hon var beige, med en ton av blå/grått.
 
 
Laddar som mest nu för julklappsrond 1 imorgon. Ska försöka göra bort så mycket som möjligt då, för att slippa sista minuten stressen som annars är ett vanligt inslag runt jul. Men misstänker att fantasin kommer tryta i vanlig ordning. Tur allt det mesta går att beställa på nätet nu för tiden.
Jag håller tummarna för att blåsten lugnat sig lite till dess. För den kalla snålblåst denna dag bjudit på vet jag inte om jag vill veta av så mycket längre.
 
Bjuder slutligen på en grimagerande lillan. Trevlig helg gott folk!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0