Prickig liten

Idag har dagis planeringsdag. Eftersom jag varit hemma med lillan förhållandevis lite sedan hon började på dagis så tänkte jag passa på att ha en mysdag hemma med henne. Dock hade jag inte räknat med dom vattniga små prickarna som gått på hennes dagis ett tag nu. Hela våren har vi jagat dom. Eftersom jag tänkt att det nog är lindrigare när barnen är mindre och får det. Lite för att hon inte skulle få det just när vi ska iväg på semester också. Hennes äldre kusin har haft det och hans lillebror fick det i slutet av förra veckan. Så i lördags tog jag och lillan oss ett spontan besök hos dom. För att försöka få det bortgjort just innan resan. Då hade hon två prickar på kinden och var lite små irriterad i nacken. Men jag tänkte inte så mycket mer på det.

Igår morse var där några till. Då började jag inse att hon nog redan var smittad. Så jag skyndade iväg på apoteket för att köpa lindrande spray. Syrran rekommenderade A-Derma Cytelium. En uttorkande spray. Jag hoppas den gör susen för idag har det blommat upp rätt mycket mer.



Så min mysdag hemma med lillan blir nog en mysvecka. Vilket gör att semestern helt plötsligt känns mycket närmare. Vilket i sig känns ganska skönt. Om det bara kunde bli lite varmare. Fortsätter det såhär blir vi ju tvungen att åka på en utlandsresa i höst. För att få lite sol iaf....



Stackars liten, som tur är verkar hon inte påverkas så hemskt mycket av klådan än. Men det kommer nog.

Tog denna förra veckan. Efter regn och rusk.


Kommentarer
Postat av: jenny O

Stackars liten! Verkar som det gått vattkoppor runt hela Umeå på sistone. Vi är oxå hemma men pga ögoninflammation!

2012-06-11 @ 13:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0