Misslyckad midsommar

Är egentligen en underdrift. Natten mot midsommar vaknade jag av att magen var ovanligt aktiv. Ett illamående sköljde över hänsynslöst bara minuterna efter. Sedan var det kört. Magsjukan hade infunnit sig. En ovanligt elak variant dessutom. Så min midsommar spenderade jag till sängs. Jag hann se solen några sekunder på vag till toan och tillbaka. Fruktansvärt frustrerande. Vi som skulle till mammas stuga och äta och dricka gott. Istället låg jag och kallsvettades i sängen. Skulle vilja påstå att det nog var en av dom sämsta dagarna på året att vara sjuk. Som tur var klarade sig både älskling och lillan. Något gott i det onda.
 
Jag var förbi apoteket förra veckan och införskaffade en brun utan sol. Vichy's för att vara exakt. Den hade fått bra recension i Sofies mode och låg på en rimlig prisnivå. Därav valet. Den luktar ganska starkt av parfym i början. Misstänker att det är för att försöka dölja BUS lukten. Det fungerar sådär. Krämen är vit vilket gör det omöjligt att se var man smort innan. Alltså lite svårt att få jämnt om man inte är noga. Bortsett från det är jag jättenöjd. Blir en fin brun färg och lagom mycket, så jag själv kan bestämma hur brun jag vill bli. Nu var det väldigt länge sedan jag använde BUS. Då köpte jag nog det billigaste jag kunde komma över vilket gör att jag egentligen inte har något att jämföra med. Men tänker ändå tipsa om denna. Prisvärd och fungerar fin fint. Och råkar det bli en fläck på ett ogynnsamt ställe går det bort om man gnuggar nagellacksborttagning tillräckligt länge.
 
 
Sedan jag började måla naglarna har jag upptäckt att min nagelkvalitet har blivit märkbart sämre. Jag har vanligtvis starka naglar som sällan går sönder. Inte ens under vintern. Särskilt inte under sommaren. Nu har jag medvetet klippt ner alla naglar så kort det går eftersom dom envisas med att gå sönder hela tiden. Dom fick en omgång med manikyrsetet och olja igår. Med förhoppning på bättre hälsa. Kanske inte ska ha nagellack dygnet runt i flera veckors tid fortsättningsvis.... Missfärgade har dom blivit också. Numera ser det ut som jag rökt i 20 år, fast jag slutade för många år sedan, det syns rätt tydligt på bilden nedan. Heja mig.
 
 
Lite stugmys har vi ändå hunnit med i helgen. I älsklings mammas härliga stuga. Där barn och hundar kan löpa fritt. Var nästan som att se kor släppas på grönbete. Fast den piggare varianten då. Lillan sprang runt, runt, runt och det gjorde hundarna med. Jag var inte riktigt i fas efter midsommarens hemska överraskning så jag fotade lite sporadiskt och mellanlandade i solstolar på vägen. Hade dessutom glömt ställa om vitbalansen på kameran så bilderna blev väldigt gula. Vilket i sig inte gjorde allt för mycket då dom fick ett helt annat uttryck. På dessa har jag dock ändrat lite i färgbalansen.
 
 
Dessa har jag däremot förstärkt det gula på. Lillan hittade en pinne som någon knutit fast en kotte på. I ett långt snöre. Det blev den absolut roligaste leksaken på hela lekplatsen. Överlägset. Hon sprang runt med pinnen överlycklig. Ganska länge. Mammas sötaste.
 
 
Till sist två busiga små.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0