Sista dagen

På min semester är idag. Det känns sådär. Inte för att jag ogillar mitt jobb så hemskt utan mer för att jag vet vilket kaos jag kommer tillbaka till. Allt annat än en mjukstart. Det är samma sak varje år. Förhoppninsvis har jag byggt upp det till något mycket värre än det faktiskt är. Men bättre att förbereda sig på fullständig katastrof och bli possitivt överraskad än tvärt om.
 
Lagom till jobbstart har min handled börjat strula. Sådär lagom typiskt. Så nu är det Voltaren salva och linda som gäller och hålla tummarna att det går över hyfsat fort.
 
Denna semester har känts extra kort. Troligtvis för att vi rest bort halva. Kan även bero på att jag var mammaledig hela förra sommaren. Men också mycket för att lillan behöver roas hela tiden. Det är jättekul. Men man blir allt annat än utvilad.
 
Eftersom vi varit på resande fot rätt mycket köpte jag i början av semestern Libero hand & face wipes. Mest för att jag inte använder vanliga våtservetter i ansiktet på lillan och i bilen har man inte samma närhet till vatten. Dom var till min förvåning jätte praktiska. Så tips till alla, ha en förpackning i väskan man vet aldrig när dom kan komma till hands.
 
En annan bra våtservett när man är på resande fot är Niveas pure cleansing wipes. Sminkborttagning. Jag har slutat använda tvål i ansiktet och har Vichys sminkborttagning på tub hemma. Inte allt för praktisk att ta med sig och jag valde därför att köpa dessa. Lätta att använda och det behövs bara två för att rengöra hela ansiktet. Huden känns fräsch efter. Varken uttorkande eller feta. Super och absolut värd varenda öre. Men man måste var noga att återförsluta förpackningen helt annars torkar dom fort.
 
Vi har ett blötdjur till dotter. Hon formligen älskar att bada. Baba som hon själv säger. Vi har därför spenderat mertiden på stranden denna vecka. Inte för att vädret varit sådär super. Även om gårdagen bjöd på sommarens bästa stranddag. Hon kan stå och greja i vattnet hur länge som helst. Sötnosen.
 
 
Det känns som att sommaren är slut nu när jag ska börja jobba igen. Märklig känsla. Eftersom det faktiskt är en hel sommarmånad kvar. Jag hoppas på fina kvällar och helger. Så jag får njuta av solen lite till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0